למען העסקים במצוקה



עסקים קטנים שנקלעו לקשיים חמורים במצב הביטחוני בקו 40 הקילומטר יקבלו במט"ים (מרכזי טיפוח יזמות) ייעוץ עיסקי בחינם

עסקים קטנים ובינוניים שנקלעו לקשיים כלכליים חמורים עקב המצב הביטחוני יוכלו מעתה לקבל בהליך מזורז ייעוץ עיסקי חינם, זאת כדי לנסות להציל ולשקם את העסק שבבעלותם. בנוסף, נרתמו מרכזי המט"י לסייע לבעלי עסקים ב'קו 40 ודרומה' לקבל הלוואת חירום מהירה מהאגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית . בימים האחרונים הצליחה האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית לגייס מעל 1.7 מיליון דולר לטובת מטרה זו.

יו"ר פורום מט"י, מיקי כהן, הודיע על יוזמה חדשה של ראשי המטי"ם ברחבי המדינה, שהחליטו להרים את הכפפה ולסייע לעסקים קטנים שנקלעו למצוקה כלכלית אמיתית, לנסות ולהציל את העסק שבבעלותם או לסייע לבעליו להתמודד עם המצב בדרך הטובה ביותר.

עשרות יועצים עסקיים ברחבי המדינה כבר נענו לקריאת ראשי המט"ים בישראל והודיעו על הצטרפותם ליוזמה לתרום שעות ייעוץ. סוכם שכל יועץ יחבור לעסק אחד הנמצא במצוקה ויתרום לו ייעוץ ראשוני ללא תשלום. מדובר בעיקר בנושאים עסקיים ופיננסיים דחופים, ובכלל זה תחום הבנקאות, ספקים, רשויות המס וכדומה.

על פי התיכנון בעלי עסקים שנקלעו למצוקה יעברו אבחון מקצועי מהיר, ללא ביורוקרטיה,  כדי לקבוע האם אכן הם זכאים לקבל ייעוץ ללא תשלום. האיבחון יכלול בדיקה של מצב חשבון הבנק של העסק ושיחה עם בעל העסק.  בעלי עסקים קטנים ובינוניים מהדרום שעזבו באורח זמני את האיזור, יוכלו לקבל ייעוץ ללא תשלום גם בסניפי מט"י בצפון ובמרכז הארץ.

"שנים רבות אנו מסייעים בהצלחה לאלפי עסקים קטנים ובינוניים חדשים לעמוד על הרגליים ולהתבסס. בימים אלה לא נוכל לעמוד מנגד ולראות את מצוקתם ובדידותם של יזמים אשר  עסקיהם נקלעו לקשיים חמורים ביותר. לכן החלטנו לסייע ככול הניתן וללא תמורה. זה הזמן וזה המקום לתרום ככול שנוכל ואני גאה ביועצים העיסקיים שלנו שלא היססו להרים את הכפפה ולהתנדב" אמר יו"ר פורום מטי מיכאל כהן.

כהן קרא גם לסוכנות היהודית, הג'וינט, משרד הקליטה והרשויות המקומיות לשאת חלק במאמץ הכולל של הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים. כולם צריכים לשתף פעולה במטרה להציל עסקים קטנים ובהמשך לגבש כללים לסיוע מיוחד לעסקים במצוקה בתקופת מיתון/האטה. ראשי המטים אומרים כי המטי"ם אינם רק גוף כלכלי ועסקי, אלא גם גוף חברתי וקהילתי. המחוברים לשטח ולאנשים, ולא יכולים להישאר אדישים נוכח מקרים של מצוקה קשה. אנחנו נתקלים יום-יום בבעלי עסקים קטנים שאינם מסוגלים עקב המצב הכלכלי לגייס מימון להמשך קיומו של העסק ולא לשלם את המחיר הסימלי עבור קבלת ייעוץ מקצועי מהיועצים שלנו.

בפורום מט"י ליזמות עסקית בישראל, הגוף המאגד את מטי"ם, מציינים כי בשנה האחרונה נוצרו בשוק העבודה בישראל 25 אלף מקומות עבודה חדשים בעזרת סיוע המט"ים לעסקים קיימים והרחבתם וכן פתיחת עסקים חדשים. בשנה החולפת העניקו היועצים העיסקיים של המטי"ם בישראל עזרה ל- 41 אלף יזמים וכן ל- 10,000 עסקים חדשים.

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה