ההרוג הראשון במבצע "צוק איתן": דרור חנין ז"ל תושב בית אריה



דרור נהרג כאשר הגיע יחד עם חברים לחלק חבילות מזון לחיילים סמוך לרצועה ונפגע מפצצת מרגמה. דרור חנין תושב בית אריה בן 38, שימש כמתנדב בתחנת הכיבוי המקומית ביהודה ושומרון. הוא נפצע באורח אנוש ופונה לבית חולים ברזילי באשקלון שם מת מפצעיו

דרור היה דמות מוכרת בישוב בית אריה, עם קבלת הבשורה הודיעו במחוז כבאות והצלה יו"ש כי המחוז מרכין את ראשו עם הבשורה המרה והכואבת עם נפילתו של  דרור חנין ז"ל. במחוז סיפרו כי מדובר בלוחם אמיתי ומתנדב בנשמה, הראשון ליזום ולפעול, דומיננטי ופעיל בתחנת הכיבוי בישוב בית אריה, לפני כשלוש שנים סיים את הכשרתו בקורס כיבוי מתנדבים בוגרים והשתתף באירועים שונים.
 
כאמור, דרור הגיע ביחד עם כמה תושבים לחלק חבילות מזון לחיילים סמוך לרצועת עזה ונפגע מפצצת מרגמה. דרור נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם מת מפצעיו כעבור זמן קצר. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. 

עוד בטרם התקבלה הקריאה במוקד מד"א, הגיעו אל המקום בכירי הארגון, בהם מנכ"ל מד"א, ראש לשכתו, מנהל מחוז דרום במד"א וסגנו. הארבעה היו באותה העת בסיור במקום סמוך, ושמעו את שריקת הפצמ"ר ואת הפיצוץ בעקבותיו.

"שמענו את השריקה ותוך דקה וחצי הגענו למקום", מסר הערב מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין. "זיהינו את הפצוע מיד, והתחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות, כולנו יחד, באמצעות ציוד שהיה ברשותנו. המשכנו לטפל בפצוע תחת אש, אבל לרגע לא חשבנו לוותר. במשך קרוב ל-30 דקות היינו בשטח, עד שיכולנו לאפשר לניידת הטיפול הנמרץ שהגיעה למקום לפנות את הפצוע תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים ברזילי. לצערי, שם נקבע מותו", מספר בין.

בנוסף, טיפלו הכוחות שהגיעו לשטח בפצוע נוסף באורח קל, שנפגע בראשו מרסיס ופונה אף הוא להמשך טיפול בבית החולים ברזילי באשקלון. "שמענו רצף הזעקות של צבע אדום ואת הפיצוצים, יצאנו מיד לאזור ובדרך שמענו בקשר על הנפגעים, כשהגענו ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה מתהלך בשטח כשהוא במצב קל וסובל מחבלה קלה בראשו ובידו מרסיס, פינינו אותו לבי"ח ברזילי ובדרך הוא סיפר לנו שהגיע עם חברו מתוך תחושת שליחות לאזור כדי לחלק ממתקים לחיילים שנמצאים בסביבה", סיפרו הערב חובשי רפואת חירום במד"א מיקי גולדוסר ושי רוביה שפינו את הפצוע לבית החולים.

ראש לשכתו של מנכ"ל מד"א, אורי שחם, פאראמדיק בהכשרתו, שהיה בין המטפלים בשטח, מספר: "שמענו שריקה ופיצוץ, שנשמע מאוד קרוב אלינו. בעודנו ממהרים לשם, קיבלנו דיווח על כך שיש נפגעים ולמקום הוזנקו ניידת טיפול נמרץ ואמבולנס. הגענו לשם תוך כמה רגעים, ראינו רכב שרסיסים חדרו דרכו, ולצידו זיהינו שני פצועים- גבר בן 38, הסובל מפגיעת רסיס בחזה ורסיסים בגפיים התחתונות, כשהוא מחוסר הכרה. התחלנו לטפל בו ולבצע בו פעולות החייאה, ותוך רגעים הצטרף אלינו גם כוח רפואי צבאי והמשכנו יחד לטפל בו. כשהתאפשר, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ והצוות פינה אותו לבית החולים ברזילי תוך פעולות החייאה. טיפלנו גם בפצוע השני שהיה במצב קל, ועזבנו את השטח רק אחרי שהשניים פונו מהזירה". 

"האירוע הזה החזיר אותי 20 שנה אחורה, אז טיפלתי בפצועים בפיגוע הרצחני במגידו, כשסביבי אש חיה. היום, חוויתי את החוויה הקשה הזו שוב, וידענו שאנחנו מוכרחים להילחם על חייו של הפצוע, למרות המצב הבטחוני שסיכן אותנו. איש מאיתנו לא חשב לרגע לוותר ולשמור על עצמו, וזה מה שמייחד את כוחות מד"א. אנשי מד"א תמיד יהיו שם, ואם צריך- יסכנו את חייהם למען הצלת חיים", סיכם הערב מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין.


תמונה באדיבות: דוברות כבאות והצלה מחוז יו"ש


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה