קייטנת קיץ בבית הנשיא



נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר (יום ב') קייטנת קיץ מיוחדת "הקייטנה של פרס" בבית הנשיא עבור עשרות ילדי יישובי עוטף עזה שהגיעו מהיישובים סעד, נתיבות, שדרות, מעגלים, בית הגדי ושובה, בגילאי 6 עד 11, שנהנו מהפוגה בירי הטילים

הנשיא הגיע מלווה בשני הליצנים "מיץ ופיץ" ורקד עם הילדים, שר איתם, סיפר להם סיפורים וצפה איתם בהצגה מצחיקה. הילדים ביקשו ללמד את הנשיא פרס את השיר "צבע אדום" שילדי הדרום שרים בכל פעם שאזעקת צבע אדום נשמעת, שנועד להפחית מחרדות הילדים ולהרגיע אותם. לאחר השיר, חיבק הנשיא פרס את הילדים, חיזק אותם על גבורתם ואומץ ליבם ואמר :"אני כל כך שמח לראותכם כאן במשכן הנשיא. אתם, הילדים המגיעים מיישובי עוטף עזה שנמצאים תחת מטחי טילים, אתם הגיבורים שלנו. תמשיכו להיות אמיצים ולעזור להוריכם. עוברים עליכם רגעים של קושי – ואתם עומדים בהם באומץ. כל העם אוהב אתכם וגאה בכם, אתם עושים את ארץ ישראל יפה." הנשיא הודה בדבריו לחיילי צה"ל ואמר: "אנחנו גאים בחיילים ובחיילות שלנו שדואגים להגן על המדינה שלנו יום וליל."
 

הנשיא פרס ניצל את הימצאותם של צוותי תקשורת בינלאומיים באירוע והתייחס למצב הביטחוני ולמבצע "צוק איתן": "אנחנו עושים הכל להפסיק את הירי המטורף וחסר השחר הזה על ישראל. אנו רוצים שילדי ישראל ילכו לבית הספר ויקיימו חיים נורמליים. ישראל אינה מאיימת על איש ומחובתה להגן על הילדים ועל האימהות שיושבים במקלטים. חמאס יורה טילים ומאיים ללא סיבה, אין לו הצעה קונסטרוקטיבית ואיננו יודעים מה הוא רוצה להשיג. גם ילדי עזה סובלים מפעולות החמאס ואני בטוח שתושבי עזה יפעלו להפסקת הטירוף החד צדדי הזה. איש לא שמח לראות אנשים סובלים ועל כן במצב הזה ניתן לראות מי האשם, מי הפותח בקרב ואני מקווה שמבינים מי מנסה לשים לזה קץ ולפתוח דף חדש. המצב אינו פשוט כלל. אצל ארגוני הטרור יש אלמנטים שלא מתיישבים אחד עם השני וכל ארגון עם מדיניותו, דבר המתבטא בהמשך הירי ובהמשך ההרס".
הנשיא נשאל האם הוא מקבל פניות ממנהיגים לחדול מהתקפות צה"ל על עזה והשיב:"הטרור הוא סכנה עולמית לכולם. כל מנהיגי העולם מתייצבים כמונו נגד הטרור." 
קרדיט צילום: מארק ניימן לע"מ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה