מכון לנדר יעבור לניהולה של הקריה האקדמית אונו



בית המשפט המחוזי בירושלים הפך השבוע את החלטת המועצה להשכלה גבוהה בנושא מכון לנדר וקיבל את ההצעה שגיבשו ראש העיר ניר ברקת, הנהלת מכון לנדר ונציגי הסטודנטים להעברת המכון לניהולה של הקריה האקדמית אונו

הקריה האקדמית אונו תשמר את מסלולי הלימוד בלנדר ואף ייפתח במכון מסלול חדש ללימודי משפטים למגזר הכללי.  החלטת בית המשפט באה מספר ימים לאחר שברקת הורה ללשכה המשפטית בעירייה להיערך לעתירה משפטית כנגד המל"ג באמצעות עו"ד אשר אקסלרוד, זאת לאור התנגדותה של המל"ג למתווה המוצע ורצונה לסגור את המוסד ולהעביר את הסטודנטים להמשך לימודים במוסדות מחוץ לירושלים.

ההחלטה שהתקבלה מייתרת את העתירה ומונעת פיטורי מאות עובדי מנהלה, מרצים, והוצאות רבות שהיו נגרמות לסטודנטים במקרה של פירוק, ואף מאפשרת פתיחה של מסלול חדש ללימודי משפטים בירושלים למגזר הכללי, אפשרות שלא הייתה קיימת עד כה בירושלים.

החלטת בית המשפט, בו ייצג ברקת את האינטרס הציבורי של הסטודנטים ושל תושבי ירושלים, באה לאחר כמעט חודשיים של מאבק אותו הוביל ראש העיר יחד עם הנאמנים, העובדים והסטודנטים במכון לנדר על הצלת לימודיהם והצלת המכון הייחודי בירושלים המשלב דתיים, חילונים, חרדים ובעלי צרכים מיוחדים למופת בלימודים אקדמיים במגוון תחומים.

בהחלטתו תקף השופט מינץ בחריפות את המל"ג וטען כי בניגוד לסיבה הפורמלית, הסיבה האמיתית לעמדת המל"ג הייתה התנגדותה להקמת מוסד אקדמי נוסף בירושלים ללימודי משפטים. השופט כינה את התנהלות המל"ג כ"חריגה לא מידתית ממתחם הסבירות" וציין כי "באת כח המל"ג התפתלה בתשובותיה לבית המשפט והתקשתה להסביר לבית המשפט כיצד מתיישבת עמדת המל"ג דהיום לפיה קיים קושי בקיום לימודים מחוץ לקמפוס הראשי של הקריה האקדמית אונו, מקום בו היא מקיימת לימודים לציבור החרדי בקמפוס נפרד בירושלים ממילא" והוסיף כי "היא גם התקשתה מאוד לתת לבית המשפט פתרון לסיום לימודיהם של כל הסטודנטים".

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "שילוב הכוחות של העירייה, עובדי המכון והסטודנטים הוכיח את עצמו ובזכותו יינתן מענה ראוי לסטודנטים, לעובדים ולעיר ותחוזק ההשכלה הגבוהה בירושלים במסלול חדש ללימודי משפטים. מכון לנדר חשוב לירושלים, ואני שמח שבכוחות משולבים הצלחנו להפוך את ההחלטה ולהציל למעלה מ- 1000 סטודנטים ומאות אנשי הוראה בירושלים ואף להרחיב את אפשרויות הלימודים במקום. בירושלים נמצאים מוסדות ההשכלה הגבוהה הטובים בארץ והעירייה פועלת כל העת להרחיב את מגוון מוסדות ההשכלה הגבוהה ולהגדיל את מספר הסטודנטים בעיר במטרה להשאירם בירושלים לאחר סיום לימודיהם. אני רוצה לברך את כבוד השופט מינץ על ההחלטה החשובה והנכונה לסטודנטים ולירושלים וכן את עו"ד יגאל וינשטיין, עו"ד עמי פולמן ועו"ד אשר אקסלרוד על סיועם הרב".

טוביה ברוקנר ממובילי המאבק ודובר הסטודנטים מציין: "אין ספק כי החלטת השופט הינה אבן דרך בחיזוק השילוב של אוכלוסיות בישראל בכלל, ובחיזוק האקדמיה בירושלים בפרט".

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה