הותר לפרסום: החשוד המרכזי ברצח הנער משועפט מתנחל בן 29 מיישוב הסמוך לירושלים



מחקירת המשטרה עולה כי 3 חשודים מעורבים באופן ישיר ברצח הנער, שניים מהם ניסו לתקוף ולחטוף נער ערבי ערב קודם לרצח, השלושה חטפו את מוחמד אבו חדיר, שפכו עליו חומר דליק הצית ונמלטו מהמקום. בנוסף, החשודים הודו במעשה וציינו שעשו זאת כנקמה על חטיפת תלמידי הישיבה

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר היום (יום ב') לפרסום כי בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף שירות הביטחון הכללי עצרו בתאריך 6.7.14 לפנות בוקר 6 חשודים יהודים, מהם 3 קטינים, החשודים במעורבות באירוע חטיפה ורצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפאט מתאריך 2.7.14 . 

המשטרה קראה למבצע הדיבר השישי (לא תרצח). ישנם 3 חושדים מרכזיים בפרשה, המעורבים באופן ישיר בביצוע החטיפה והרצח. לפני כשבוע השניים הודו במעשה ואף הגיעו לזירה ושחזרו את מעשה החטיפה והרצח. 

יום לפני האירוע שניים מהחשודים גמלו בליבם לתקוף נער ערבי וכשנתקלו בילד בשכונת שועפאט, תקפו אותו ונמלטו.

השתלשתלות האירועים

בתאירך 2.7.14 יום אחרי שהובאו למנוחות שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו. בשעה 04:08 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ירושלים על חשד לאירוע חטיפה בשועפאט. כלל שוטרי ופיקוד משטרת ירושלים הוקפצו לאירוע, הוקמו מחסומים והחלו בסריקות לאיתור חשודים ורכב עפ"י התיאור שנמסר בשטח. פעולות חקירה מיידיות שבוצעו הצביעו על אפשרות שהחטוף נמצא באזור יער ירושלים. בשעה 05:20 אותרה גופתו של הנער ע"י שוטרי משטרת ירושלים ביער ירושלים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פרינטי, הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד (צח"מ) בימ"ר ירושלים בשיתוף השב"כ לחקירת האירוע בהיבט הלאומני והפלילי. בנוסף, חוקרי ימ"ר ירושלים הקימו שני צוותי משנה במפלג התשאול כאשר האחד בחן את הכיוון הפלילי והשני בחן את הכיוון הלאומני.

החקירה כללה, בין היתר, סריקת מצלמות ציבוריות ופרטיות לאורך נתיב המילוט שתיעדו את אירוע החטיפה, שחלקן תיעדו חלק מהחשודים כשהם משוחחים ביניהם ולאחר מכן מכניסים את אבו חדיר לרכבם ונמלטים מהמקום. כמו כן, המצלמות לא קלטו את מספר הרכב ואת צבע הרכב, ואף לא סייעו בזיהוי החשודים. אולם פעילות חקירתית ומודיעינית של חוקרי הימ"ר והשב"כ הובילה לזיהוי הרכב  ששימש את החשודים ואותר בתאריך 5.7.14 בישוב הסמוך לירושלים.

בתאריך 6.7.14 ,מוצאי שבת, עצרו שוטרי הימ"ר  והשב"כ 6 חשודים (3 בגירים ו-3 קטינים, תושבי ירושלים והסביבה).  

במהלך חקירת החשודים הוברר כי רק 3 מהם (בגיר, בן 29, תושב ישוב הסמוך לירושלים,  ושני קטינים כבני 17) מעורבים באופן ישיר בביצוע העבירות.

עוד עולה מהחקירה כי ערב קודם לרצח שניים מהחשודים (בגיר וקטין) הגיעו לשכונת בית חנינא במטרה לתקוף או לחטוף נער ערבי, הסתובבו בשכונה כשעה עד אשר איתרו קטין ערבי, תקפו אותו ונמלטו.

בנוסף, כחודש לפני אירוע החטיפה הציתו שניים מהחשודים חנות השייכת לערבי בכפר חיזמה.

ביום 2.7.14 שלושת החשודים קיבלו החלטה משותפת לחטוף ולרצוח ערבי.

הם חיפשו קורבן במספר שכונות ערביות במזרח ירושלים ולבסוף הגיעו לשועפאט, ולאחר שהבחינו בנער מוחמד אבו חדיר כשהוא בגפו, חטפו אותו , הכניסו אותו לרכבם בכוח, היכו והיממו אותו, הובילו אותו ליער ירושלים, שם השליכו אותו מרכבם, שפכו עליו חומר דליק, הציתו אותו ונמלטו מהמקום.

שלושת החשודים הודו בחקירתם במיוחס להם ושיחזרו את האירועים. עוד ציינו כי המעשים בוצעו על רקע חטיפת ורציחת שלושת הנערים היהודים- נפתלי פרנקל ז"ל, אייל יפרח ז"ל וגלעד שער ז"ל.

בחיפוש שבוצע בבתיהם אותר הפלאפון של מוחמד אבו חדיר בביתו של אחד מהחשודים, כמו כן אותרו ראיות פורנזיות רבות הקושרות את החשודים לאירוע.

מחקירת 3 החשודים האחרים (2 בגירים וקטין) הוברר כי הם לא היו פעילים באופן ישיר בביצוע החטיפה והרצח אלא רק ידעו על כך לאחר המעשה. לאחר בדיקה ואימות מעורבותם באירוע – הוחלט ע"י חוקרי הימ"ר והשב"כ לשחררם בתנאים מגבילים באמצעות בית משפט ביום חמישי האחרון. 

היום (יום ב') הוגשה כנגד 3 החשודים המרכזיים בפני בית משפט השלום בפתח תקווה הצהרת תובע בגין עבירות של רצח, חטיפה לשם רצח, הצתה, ניסיון הצתה וכל אלו ממניע גזעני-לאומני.

בנוסף, בית משפט השלום בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בחמישה ימים את מעצרם של הבגיר ושני הקטינים החשודים בחטיפת ורצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר. 

מהצהרת התובע שהגישה המשטרה עולה כי החשוד המרכזי הוא הבגיר בן ה27 החשד הוא כי הור רצח את הנער יחד עם שני קרובי משפחתו הקטינים. החשוד נעצר לפני שנתיים בחשד לניסיון לחנוק את בתו, ומאז הוא מקבל טיפול פסיכיאטרי.

יצויין כי בית המשפט לא התיר לפרסם את פרטי החשודים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה