תלמידי ירושלים כובשים את מוסדות התרבות בעיר



ירושלים משיקה תכנית חדשה במערכת החינוך בעיר, התכנית שתצא אל הפועל כבר בשנת הלימודים הקרובה תאפשרלתלמידי העיר לנצל את התרבות בעיר ולשלבה במערכת החינוך

במסגרת התוכנית תקיים כל שכבת גיל בבית הספר היסודי קשר משמעותי עם מוסד תרבות/מדע/רוח ירושלמי שייבחר, במטרה להעמיק את החינוך לתרבות בבתי הספר ושכל תלמיד בירושלים יכיר את נכסי התרבות והאמנות בעיר וירגיש בן בית במוסדות המארחים ומייצגים אותם.

לתוכנית מספר שלבים הכוללים מפגש הכנה למורי השכבה בו יקבלו חומרי הוראה מקצועיים להכנת התלמידים לקראת ואחרי ביקורים במוסד התרבות. מפגש פותח בבית ספר מטעם מוסד התרבות ולבסוף קיום שני ביקורים של התלמידים במוסד במהלך השנה.

התוכנית איננה חובה ובתי הספר שיהיו מעוניינים להשתתף בה יקצו כ35 ש"ח לתלמיד מתוך סל תשלומי רשות הנגבה מההורים לצרכי התרבות העומד על 99 ש"ח לתלמיד ועיריית ירושלים תממן את יתרת התכנית כ60% מעליות. מוסדות התרבות שייקחו חלק בתוכנית יבחרו מתוך היצע שיוגדר מראש על ידי ועדה מקצועית ולצורך בחירת המוסדות יצא בקרוב קול קורא למוסדות.

ראש מנהל חינוך בעיריית ירושלים, משה טור-פז מדגיש כי "במסגרת המגמה שמובילה העירייה בשנים האחרונות ל"חינוך ירושלמי" ברצוננו להביא ליצירת למידה משמעותית ירושלמית, המקושרת ישירות לתוכנית הלימודית והערכית, באמצעות חיבור בין בית הספר והתלמידים לבין מוסדות תרבות/מדע/אומנות הפרוסים בעיר".

רחל עזריה, סגנית ראש העיר, המשנה לתיק החינוך, "כשבנינו את התוכנית, שאלנו את עצמנו איזה ערך מוסף יש לירושלים על פני ערים אחרות והבנו שהיתרון שלנו נמצא במוסדות התרבות, האומנות, המדע והרוח המפוארים שיש לנו בעיר. לפיכך בנינו את התוכנית, כדי שכל ילד ירושלמי יזכה לחוויה משמעותית במוסדות אלו. אני מאחלת לכל ילדי ירושלים ליהנות מהתוכנית הזו שנוצרה במיוחד עבורם".    

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות, עופר ברקוביץ, ציין כי "אני גאה מאוד בתוכנית סל התרבות החדשה עבור ילדי ירושלים. לראשונה, העירייה משקיעה שלושה מליוני ש"ח על מנת לאפשר לילדי החינוך היסודי חווית תרבות ייחודית ירושלמית והתוכנית הזו תביא להגדלת מספר צרכני התרבות בעיר, לחיזוק הזיקה עם מוסדות התרבות ולהגדלת הגאווה המקומית. אני חושב שמדובר כאן גם בבשורה אמיתית לתעשיית ולקהילת התרבות בעיר - שכן זהו תקציב גדול שבעצם מהווה הלכה למעשה הגדלת התמיכות העירוניות לכ25 ממיליון ש"ח במוסדות התרבות. אני שמח שהדגש ששמנו על קבוצות היוצרים הצעירים יאפשר גם להם לקחת חלק משמעותי בתוכנית".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה