טילים נורו לאזור ירושלים



אזעקה נשמעה הערב (יום ה') באזור ירושלים, מעלה אדומים, בית שמש ומטה יהודה, שני טילים יורטו, שריד טיל נפל על גג מבנה באחד מישובי מטה יהודה ועוד 2 נפילות בשטחים פתוחים באזור מטה יהודה. ככל הנראה ישנם מספר נפגעי חרדה

היום (יום ה') השלישי לבמצע "צוק איתן" ויירוטיי הרקטות מגיעות גם לירושלים בפעם השנייה במהלך המבצע. אזעקות נשמעו גם בבית שמש, במעלה אדומים, מבשרת ציון וביישובים הסמוכים.
גבר בן 74 נפל במדרגות ככל הנראה במהלך האזעקה בדרכו למרחב מוגן בגזרת י-ם וסביבתה. חובשים ופרמידיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח הדסה עין כרם במצב קשה עם חבלת ראש כשהוא מורדם ומונשם.
יובל (שם בדוי) תושבת האזור בו יורטה הקרטה הערב באזור ירושלים "שמעתי את האזעקה כשהייתי בדרך חזרה הביתה, נבהלתי מאוד ורצתי למרחב המוגן. העיר ירושלים לא רגילה לאזעקות וזה תפס אותנו לא מוכנים. אמנם זו פעם שנייה השבוע אבל עדיין. אני לא מאמינה שתושבי הדרום חווים את זה בשגרה שלהם. זה פשוט חייב להיפסק".


פיקוד העורף מנחה את הרשויות המקומיות במרחבים בית שמש, ירושלים, שפלה, דן ושרון להישמע לכללי הזהירות בזמן אזעקה. התושבים מתבקשים להשאיר את חדרי המדרגות פתוחים ובכך לאפשר לתושבים כניסה מהירה למרחבים מוגנים.

השוהים מחוץ למבנה מתבקשים להיכנס למחסה קרוב, לשכה על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. אנו מבקשים לא להימצא ברחבת כניסת בניינים, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילת טילים בסמוך לבניינים.

חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה. 

רשימת המקלטים מפורסמת באתר העירייה.

לאור ההסלמה בירי הרקטות מהרצועה והחשש מהפרות סדר ברחבי הארץ בהערכת המצב שקיים מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין כבר בסוף השבוע הוחלט כי רמת הכוננות במד"א תעלה לרמה הגבוהה ביותר ומאז מוקדי מד"א בדרום הארץ, במרכזה ובירושלים פועלים ממרחבים ממוגנים.

מתחילת מבצע "צוק איתן" בעזה טיפלו כוחות מד"א ב- 6 נפגעים קל ולמעלה מ- 32 נפגעי חרדה. הנפגעים קל נפצעו בזמן הריצה למרחב המוגן ופונו להמשך טיפול בבתי החולים, בהם: אישה כבת 67 שנחבלה בגפיים בזמן אזעקה בתל אביב, 3 גברים שנפצעו בגזרת העיר אשדוד ובת ים ואישה בגזרת העיר באר שבע.

כוחות מגן דוד אדום ערוכים לפעילות מתמשכת ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם כלל גורמי הביטחון בהם צה"ל, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה הרלוונטים ומנכ"ל מד"א מקיים הערכות מצב מעת לעת.

במקביל הועלתה במד"א גם רמת פעילות התרמות הדם ושירותי הדם תגברו את מלאי הדם בבתי החולים. פרטים על מועדי התרמות דם ניתן לקבל באתר מד"א בכתובת  http://www.mdais.org/dam ובטלפון 1-800-400-101.

מערך ההדרכה במד"א עדכן באפליקציית מד"א למכשירי הסמארט-פון את הנחיות פיקוד העורף להתנהגות במצב ירי רקטות והנחיות מד"א לטיפול ראשוני והגשת עזרה ראשונה בנפגעים עם שטפי דם, כוויות, חבלות ועוד. (את האפליקציה מד"א ניתן להוריד ע"י חיפוש המילים 'מגן דוד אדום' או 'מד"א').

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "כוחות מד"א ברחבי הארץ פועלים בפריסה מתוגברת וזמינים בכל עת. את מספר הנפגעים הנמוך עד כה יש לייחס בין היתר לכך שהציבור הישראלי הוא בעל ניסיון מעימותים קודמים, ממושמע ומקפיד לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. אני קורא מכאן לציבור להקפיד להגיע בזהירות ובבטחה למרחבים המוגנים בעת אזעקת 'צבע אדום' ולהמשיך ולהפגין משמעת ואחריות, להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהתקשר למוקד מד"א בטלפון חירום 101 בכל צורך רפואי".

תמונה: שוס הדרך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה