ניסוי בדיקת כשירות הרכבת בקו בשועפט: תידרש עבודה רבה להשמיש את הקו



הרכבת הקלה ביצעה ניסוי של הסעת רכבת ללא נוסעים לבדיקת כשירות הקו באזור שועפאט. מהבדיקה עולה כי תידרש עוד עבודה רבה ומורכבת להשמיש את הקו וזאת מאחר שבקבוקי תבערה פגעו קשות במערכת החשמל לאורך הפסים

אתמול בשעות הערב ביצעה הרכבת הקלה הסעה ללא נוסעים בקו בשועפט, זאת לאחר שבימים האחרונים הפסיקה את פעילותה בהוראת המשטרה. נזקים רבים וכבדים נגרמו למערכות ותשתיות הרכבת בשכונה בשל התפרעויות, יידוי אבנים והפרות סדר שאירעו בשכונה. 

התחנות 'שועפאט' ו'א-סהל' נהרסו כליל. מערכות השליטה על הרמזורים נפרצו והועלו באש, עמודי תימרור ורמזורים נעקרו ונופצו וכך גם המכונות למכירת הכרטיסים נותצו, נעקרו ממקומם ונשרפו.

בנוסף במהלך ההתפרעויות נעשו ניסיונות לניסור המסילה עצמה ועמודי חשמל לאורכה.

מהבדיקה ונסיעת המבחן שנעצרה באמצע הדרך עולה כי תידרש עוד עבודה רבה ומורכבת להשמיש את הקו וזאת מאחר שבקבוקי תבערה פגעו קשות במערכת החשמל לאורך הפסים. לכל אורך היום עדכנה סיטיפס את גורמי העירייה והמשטרה במצב העבודות לאורך התוואי. 

בהערכה ראשונית אומדים בסיטיפס את הנזק בעשרות מילוני שקלים ומעריכים את זמן תיקון הנזקים בחודשים ארוכים.

עוזאל ותיק, דובר הרכבת הקלה: "בשלב ראשון אנחנו רוצים להגיע למצב בו נוכל להעביר את הרכבות דרך שועפאט לשכונת פסגת זאב במטרה להשיב לתושביה את השירות. בשלב הבא נצרך לראות איך מתקנים את כלל הנזקים לתחנות בשועפאט ומחזירים אותן לשימוש. צריך לזכור שבסופו של דבר מי שנפגע מההרס הזה הם בעיקר תושבי השכונות שועפאט ובית חנינא עצמם שנוסעים ברכבת הקלה למרכז העיר ולפסגת זאב וכעת נמנע מהם השימוש בה".

"צריך להבין שהרכבת הקלה היא מיקרוקוסמוס של ירושלים. זו ירושלים על כל גווניה והנפיצות הזאת בימים האחרונים נמצאת בכל מקום בעיר- ברחובות, בסופרים וגם ברכבת הקלה שהיא חלק בלתי נפרד מירושלים. התוואי של הרכבת הקלה עובר גם בשכונות היהודיות וגם בערביות והרכבת נותנת שירות לכולם. זה היופי של ירושלים וצריך לא לפגוע במרקם העדין הזה. לצערנו מה שקורה בימים האחרונים פוגע בכל התושבים בירושלים והנזק שנעשה יפגום בשירות לכל התושבים שנפגעים מהתפרעויות של כמה קיצוניים מתלהמים".   

 

תמונות: באדיבות דוברות הרכבת הקלה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה