15 שנות מאסר נגזרו על אולגה גורליק



סוף לפרשת הרצח המזעזע בנווה יעקב: אולגה גורליק, שסייעה לבעלה, זאב ברצח גרושתו, איריס וסילייב גורליק ז"ל, תישלח ל-15 שנות מאסר כך קבע היום (יום ב') בית המשפט המחוזי

בית המשפט המחוזי קבע היום כי "מדובר ברצח אכזרי שלאחריו הנאשמים התנהגו בצורה מזעזעת על מנת לטשטש את פעולותיהם. המעשה של הנאשמים השאיר שלושה ילדים יתומים מאם ותפקידה של הנאשמת היה מרכזי. ביהמ״ש קיבל את עמדתנו וגזר על הרוצח מאסר עולם, ועל הנאשמת גזר עונש חמור של 15 שנות מאסר שהולם את מעשיה בעת האירוע.״
זאב גורליק שכאמור קיבל מאסר עולם, היה נשוי לאיריס ויסילייב גורליק ז"ל מספר שנים, השניים הביאו יחד ילדים והתגרשו בשנת 2009, בשנת 2011 נישא זאב לאולגה ובמהלך השנים צבר חובות של מזונות עבור איריס וילדיו. 

המנוחה פתחה בהליך הוצאה לפועל כנגד הנאשם, על מנת לגבות את חוב המזונות, ועקב כך הוטל עיקול צד שלישי על משכורתו של הנאשם לטובתה.

על פי כתב האישום המתוקן, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לרצוח את המנוחה ולהפטר מגופתה על ידי המסה בחומצה, והנאשמת הסכימה לסייע לו בכך. לשם הוצאת התוכנית אל הפועל, החלו השניים לתכנן כיצד לבצע את הרצח ולהפטר מהגופה, וכיצד להתמודד עם חקירתם במשטרה במידה שייחשדו בהם בביצועו.

 בחודש אפריל 2013 הנאשם והמנוחה עלו לדירת הנאשמים, עת הנאשמת שהתה במקום אחר. בסמוך לאחר מכן, רצח הנאשם את המנוחה בדקירות סכין. או אז, ובהתאם לתכניתם, בשעה 21:00 או בסמוך לכך, הכניסו הנאשמים את גופת המנוחה לתוך חבית פלסטיק בה הייתה סודה קאוסטית, והוסיפו לחבית נוזל על מנת שהסודה תמיס את הגופה. גופת המנוחה החלה לעבור תהליך של פירוק הרקמות.

לאחר הרצח, נסעו הנאשמים ברכבה של המנוחה וזנחו אותו בבית חנינא, בסמוך לפסי הרכבת, על מנת לשבש את חקירת המשטרה.

בחודש ינואר 2014 גזר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל על זאב גורליק מאסר עולם במסגרת עסקת טיעון. היום (יום ב') הגיעה הפרשה לסיומה כאשר גזר אותו שופט על אולגה גורליק 15 שנות מאסר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה