שלושה מהחשודים שחזרו את רצח הנער משועפט



היום (יום ב') שלושה מהחשודים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפט שחזרו את מעשה הרצח, הם הובאו אל זירת הרצח ושם שיחזרו את הרצח מול אנשי השב"כ וימ"ר ירושלים

אתמול (יום א') הותר לפרסום כי נעצרו שישה חשודים יהודים במעשה הרצח, החשודים נעצרו בחקירה משופת של מודיעין, ימ"ר ירושלים ושב"כ. בית המשפט האריך את מעצרם . החשודים נמצאים בחקירה והבוקר (יום ב') שלושה מהם הובאו אל זירת הרצח ושיחזרו את המעשה. החשודים הם יהודים  מירושלים, בית שמש והתנחלות אדם מצפון לבירה שנעצרו הלילה בחשד לרצח בירושלים ביום רביעי האחרון. בתחילת החקירה המשטרה בחנה מספר כיווני חקירה גם פלילי וגם לאומני, אך כעת במשטרה גוברת ההערכה שהרצח נעשה על רקע לאומני. בשעה זו לא ברור האם הם משתייכים  לארגון כל שהוא. במשטרה חושדים ששלושה מהחשודים ניסו יום קודם לחטוף ילד קטן מאותו מקום אך ללא הצלחה. מה שהקל על המשטרה זה צילום המכונית שבה השתמשו השישה.
מאז הרצח נרשמו הפגנות רבות, ידויי אבנים,הצתות , חבלות קשות בציוד של הרכבת הקלה (שהפסיקה את נסיעתה באזור בית חנינא ושועפט)גורמים רבים מנסים להרגיע את הרוחות להוריד את גובה הלהבות. 

כזכור, הארוע התרחש ביום רביעי האחרון כשלפנות בוקר התגלתה הגופה ביער ירושלים. מוקדם יותר התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לכלי רכב באזור השכונות בית חנינא ושועפאט בצפון ירושלים, וכן דיווח על נעדר. עם קבלת הפרטים, החלה המשטרה בסריקות והקימה מחסומים. מאוחר יותר נמצאה הגופה כאמור  ביער ירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר (יום ב') עם חוסין אבו חדיר, אביו של מוחמד אבו חדיר שנרצח בשבוע שעבר.  ראש הממשלה נתניהו אמר: " אני מבקש להביע את הזעזוע שלי ושל אזרחי ישראל מהרצח המתועב של הבן שלך. פעלנו מיד לאתר את הרוצחים, הם יגיעו למשפט וימוצה איתם הדין. אנו שוללים כל התנהגות אכזרית, ורצח הבן שלך הוא מתועב ואינו יכול להיות מקובל על שום בן אנוש". גם ניר ברקת ראש העירייה שוחח אתמול עם אביו של הנער.

נשיא המדינה שמעון פרס, נשא הבוקר (יום ב') הצהרה במהלכה גינה בחריפות את רצח הנער מוחמד אבו ח'דיר והדגיש כי ישראל לא תסבול פעולות טרור על רקע לאומני כלפי שני הצדדים. "מדינת ישראל במשבר מוסרי עמוק בחינוך. לא האמנו כי יכול לקרות פשע נתעב וכל כך אכזרי בעם שלנו- אסור לנו להיות עם כזה. אנו נמצאים בלב משבר פלילי ומוסרי עמוק ביותר שאנו חייבים לקחת במלוא הרצינות. היום מציון תצא הבושה על הפשע ובו חיי נער בן 16 נלקחו על לא עוול כפו על ידי צעירים מהמחנה שלנו. הידיעה כי יום קודם לכן ניסו לחטוף ילד בן 9 מידי אמו רק מחמירה את המשבר ואת חומרת המצב. הרצח מוכרח לזעזע קשות את העם. ".

 הנשיא הדגיש כי במדינת ישראל אין הבדל בין דם לדם, וכי רצח על בסיס לאומני הינו פשע נתעב שאסור לנו לקבל ואמר: "יש כעת שתי סוכות אבלים, אחת של אמהות ואבות יהודים וסוכת אבלים של אם ואב ערבים. לדמעה של אם אין צבע- כל זמן שתיזל דמעה של אם בגלל רצח בנה, העולם לא ישקוט. אין נחמה לאבא שראה את השתיל שטיפח – נשרף. היום, חייבת לצאת מכולנו קריאה מוסרית- אין הצדקה למוות ואין העדפה לפשע. ליבי דואב, עם אבלה של משפחת אבו חדיר ועם אבלן של משפחות שעאר, נפתלי ופרנקל. אני מבטיח כי אנו נעשה את המוטל עלינו בטווח הארוך ובאופן מידי- זה בנפשנו". יצוין כי את ההצהרה נשא הנשיא במסגרת אירוע "מדענים וממציאים צעירים" בהשתתפות שר החינוך הרב שי פירון, מנכ"לית משרד החינוך, מורים ותלמידים מרחבי הארץ שהתקיים בבית הנשיא. 



תמונה: פלאש 90.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה