לילה סוער בירושלים



לילה סוער בירושלים, במהלך הלילה התפתחו לא מעט אירועי אלימות , זריקת בקבועי תבערה, תקיפת אישה יהודייה, זריקת אבנים על אוטובוס ויידויי אבנים בעיר העתיקה. מדובר בלילה חמישי של התפרעויות והפרות סדר ברחבי העיר בעיקר בשכונות במזרח העיר

הפרות סדר, זריקת אבנים וירי זיקוקים. כבר ערב חמישי בו מוצאים את עצמם כוחות המשטרה מפזרים והודפים את מפרי הסדר.
הבוקר (יום א') במהלך הביקורים בהר הבית הושלכו אבנים לעבר קבוצת מבקרים יהודים. כוח משטרה הדף את המתפרעים לכיוון המסגד. אין נפגעים, הר הבית פתוח למבקרים. 


בסמוך למנהרת נעמי שמר, מנהרת הר הצופים הושלחה אבן לעבר אוטובוס, נהג האוטובוס ו-2 נוסעים נפגעו באורח קל. במשטרה נמסר כי מתבצעות סריקות לאיתו החשודים.
200 מפרי סדר בכפר שעראפת, באזור גילה המשיכו ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר כוח משטרה שהדף אותם לתוך הכפר.

בדרך דב יוסף הושלך בקבוק תבערה לעבר הכביש, הבקבוק לא התנפץ.
ברחוב הנטקה בעיר העתיקה בירושלים הותקפה אישה יהודייה על ידי מספר בני מעוטים. הבעל ביצע ירי מנשקו והתוקפים נמלטו. האישה טופלה במקום במצב קל. כוחות מרחב דוד עורכים סריקות לאיתור החשודים.

צוותי כיבוי אש פעלו בשריפת חורש וצמחייה ליד המנזר מר אליאס בסמוך לשכונת הר חומה, השריפה החלה ככל הנראה בעקבות השלכת בקבוקי תבערה.

בשכונת נוף ציון הסמוכה לג'אבל מוכבר הושלכו בקבוקי תבערה על רכב חונה של האו"ם ורכב נוסף שחנה לצידו אשר התלקחו ונשרפו כליל. בנוסף הושלכו בקבוקי תבערה על בניין סמוך לצובר גז בניסיון להבעיר את הבניין, כתוצאה מכך נגרם נזק חיצוני לבניין.
הרכבת הקלה עדיין לא נכנסת לבית חנינא ואחרי ההרס של התחנות שם יידרשו חודשים ארוכים עד לחזרה לשגרת הפעלה רגילה, הבוקר יום א') נערך סיור של אנשי הרכבת בניסיון לעמוד את הנזקים. מדובר בנזקים עצומים שנגמרו על ידי מפירי סדר בשכונה. על פניו נראה כי מדובר בנזקים של עשרות מיליוני שקלים. הרכבת כאמור פועלת במתכונת מצומצת עד גבעת המבתר. ניתן להגיע מגבעת התחמושת אל פסגת זאב ונווה יעקב בקווי האוטובוס הרגילים: קו 66 – לפסגת זאב- תחנה על כביש מס' 1 מול תחנת גבעת התחמושת. קווים 22, 65 - לפסגת זאב – תחנה בצומת גבעת התחמושת ושדרות אשכול. קווים 25, 45 - תחנה בצומת גבעת התחמושת ושדרות אשכול.

תמונה: באדיבות דוברות כבאות והצלה ירושלים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה