השריפות בירושלים: האם מדובר ברשלנות או הצתה?



שבוע אחר שבוע בפעם השלישית באותו יום מתרחשות שריפות בעיר. צוותי כיבוי אש רבים פעלו אתמול (יום ד') לכיבוי שריפות במוקדים שונים. צוותי כיבוי אש פעלו לכיבוי שריפה ברמות- הושגה שליטה

ברחוב רינגלבלום בשכונת קריית יובל שריפת קוצים גדולה שמתקרבת לבתים, חמישה צוותי כיבוי ורכב אספקת מים פועלים במקום. בנוסף שריפת קוצים גדולה בהר חוצבים ברחוב הרטום. גם שם צוותי כבאות והצלה פועלים במקום.
בנוסף, שריפה משתוללת ביער רמות, צוותי כבאות פועלים במקום- השריפה בשליטה.

גם אתמול מצאו את עצמם צוותי כבאות והצלה פועלים לכיבוי שריפות: השריפה שהייתה אתמול החלה בסביבות השעה 15:00 באזור הנחל באבן ספיר. האש העזה התקדמה בחסות הרוחות (במקום נשבה רוח צפון מערבית בטמפרטורה של 31 מעלות צלזיוס, ובמהירות 12 קשר לשעה כ-6.2 מטר לשניה, עם לחות של 30 אחוז) במהירות אדירה לכיוון היישובים אורה ועמינדב תוך כדי שבדרכה היא שורפת מחסן למוצרי פלסטיק וחומרי ניקיון אשר בער כליל.

צוותי הכיבוי הרבים נאבקו במשך שעות ארוכות בלהבות תוך הגנה בחירוף נפש על בתי הישובים, לאחר מאמץ ממושך הצליחו לוחמי האש להדוף את הלהבות לתוך היער ולמנוע פגיעה בבתים.
לקראת השעה 21:00 הצליחו צוותי הכיבוי להשיג שליטה בשריפה.
במהלך כל הלילה נשארו צוותי כיבוי בשטח וביצעו כיבוי סופי של מאות מוקדי הבעירה בשטח השרוף.
במהלך כל השריפה פעלו בשטח.
230  לוחמי אש. 
55 מתנדבים.
71 רכבי כיבוי.
25 רכבי אספקה ומנהלה.
8 מטוסי כיבוי.
2 מסוקים של משטרת ישראל. 
74 גיחות של מטוסי הכיבוי.
בנוסף פעלו בשטח צוותי כיבוי של קק"ל וצה"ל. 

במחוז כבאות והצלה ירושלים הוקם צח"מ בפיקודו של רשף משה אלעזרי רע"ן חקירות במחוז. ובשיתוף משטרת ישראל אשר חוקרים את נסיבות פרוץ הדליקה.
 
על פי תחזית מזג האויר, צפוי עומס חום כבד ואחוזי לחות נמוכים מה שעלול להועיל בהתפתחות שריפה ולגרום להתפשטות מהירה. בכבאות והצלה מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי הזהירות בשימוש באש בשטחים פתוחים. כמו כן, להימנע מהבערת אש בשטחים מיוערים או בקרבת קוצים בשמורות טבע וגנים. צוותי כיבוי במחוז יו"ש יועמדו בכוננות כמו גם נקודות הזנקה הישובים לצורך הפעלת יחידות המתנדבים. 

תמונות: באדיבות כבאות והצלה 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה