גן החלמה הושק בהדסה הר הצופים



גן החלמה מיוחד במינו נחנך בבית החולים הדסה הר הצופים, "לפני שבע שנים הסתכלתי מהחלון וראיתי את הסלעים, הקוצים והלכלוך", אמר פרופ' איתן כרם, מנהל האגף לרפואת הילדים במרכז הרפואי הדסה. "היום יש לנו דשא ופרחים וספינת פירטים וגן ירק לחולים הקטנים שלנו ובני משפחותיהם"

גן ההחלמה נחנך בנוכחותם של התורם ג'ק סמורגון ובני משפחתו אשר הגיעו במיוחד מאוסטרליה, נשיאת ארגון נשות הדסה הגב' מרסי נתן, המנהל הכללי של משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק ונציגים מהדסה אוסטרליה,  ד"ר אסנת לבציון מנכ"ל הדסה הרה הצופים,  קק"ל אוסטרליה וקק"ל ישראל. 

ג'ק סמורגון :"אתה באוסטרליה הרחוקה עובד קשה כדי להראות לדורות של אנשים כאן, בירושלים, במיוחד לילדים הסובלים ממחלות כרוניות, שלאנשים, אלפי קילומטרים מכאן אכפת מאד והם מעורבים במה שהופך את חייהם טובים וחברתיים יותר. גן זה הוא הצהרה חשובה של השליחות האנושית של הדסה בקרב האוכלוסייה ההטרוגנית הייחודית של ירושלים ".

"עשרה קבין של יופי ירדו על העולם, תשעה נטלה ירושלים. הגן המיוחד הזה הוא אחד הביטויים ליופי זה", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. "שלווה כזו, בתוך אחד מבתי החולים הטובים בעולם". עוד הוסיף ראש העיריה ברקת כי המצוינות רפואיות של הדסה הייתה אחת הסיבות לירושלמיים  לגור בעיר. הוא שיבח את השירות של בית החולים לקהילה, הן בטיפול והן במחקר.

"אני מסתכלת אליך, ורואה  תורמים שנפלה בחלקם הזכות להביא ריפוי לילדים בישראל", אמרה הנשיאה העולמית של ארגון נשות הדסה, הגב' מרסי נתן. "אנו מודים לכם בשמם". 

גולת הכותרת של הטקס הייתה שירה של ההמנון הלאומי של אוסטרליה על ידי גדעון אהרוני (מאוסטרליה) בן ה- 13 שתרם את המתנות מחגיגת בר המצווה שלו לגן ההחלמה.

 

תמונה בגוף הכתבה מימין: נשיאת ארגון נשות הדסה הגב' מרסי נתן, ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת, התורם מר ג'ק סמורגון ומנהל החטיבה לגיוס משאבים בקק"ל, מר אבי דיקשטיין.

תמונה ראשית מימין: מנהל דסק אוסטרליה בקק"ל, מר גדי הבר, התורמת גב' ויקי סמורגון, מנהל האגף לרפואת הילדים במרכז הרפואי הדסה, פרופ' איתן כרם, מנהלת בי"ח הדסה הר צופים, ד"ר אסנת לבציון- קורח והילדה שאהד עבאדין בנטיעת עץ בגן המרפא החדש.            

קרדיט לתמונות: אבי חיון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה