בגץ אישר את הריסת ביתו של המחבל שרצח את ברוך מזרחי ז"ל



בג"ץ דחה את העתירה נגד הריסת ביתו של המחבל שהשתחרר בעסקת שליט ורצח את השוטר ברוך מזרחי בערב חג הפסח

בג"ץ נתן אישור להריסת ביתו של רוצח ברוך מזרחי ז"ל בערב חג הפסח, שופטי בג"ץ דחו את העתירה נגד הריסת ביתו של המחבל זיאד עוואד, שנאשם ברצח קצין המשטרה שהיה בדרכו לארוחת החג

שופטי בית המשפט העליון ציינו כי "הפיגוע האמור בוצע בגזרת יהודה ושומרון. על-פי תגובת המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית (המישב), בגזרה זו ניכרת בשנתיים האחרונות מגמה מתמשכת של התדרדרות ביציבות הביטחונית. הדבר בא לידי ביטוי בעליה במספר הפיגועים וכן במספר הנפגעים הישראליים. בתגובתו הודגש כי מתחילת שנת 2014 סוכלו כ-96 כוונות וניסיונות לבצע פיגועים, ובנוסף חלה עלייה תלולה ברמת ההתרעות על פיגוע במתווה של חטיפה. שיאה של החמרת המצב הביטחוני בא לידי ביטוי בפיגוע הירי האמור ובחטיפת שלושה נערים שהיו בדרכם מבית ספרם לביתם בגזרת כפר עציון. אמש, לאחר הדיון בפנינו, ולאחר כתיבת פסק דיננו זה, נודע למרבה הצער כי שלושת הנערים החטופים נרצחו. לבנו עם משפחותיהם."

העותרים ביקשו להמתין עם הריסת הבית רק לאחר שייקבע גזר דינו, בית המשפט דחה את הבקשה וקבע "שאין מדובר במקרה של משפחה תמימת דרך שנקלעה בעל כורחה ל"חטאי אבות"" ועל כן הוא דוחה את בקשת העותרים.

מרגע ההחלטה יש 12 שעות עד שכוחות הביטחון יוכלו להרוס את הבית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה