מדינה שלמה נפרדה מהנערים



אלפי אנשים הגיעו להלוויותיהם של הנערים ללוותם בדרכם האחרונה. נשיא המדינה, שמעון פרס, ""ציון במר תבכה וירושלים תיתן קולה"

אלפי אנשים עשו את דרכם לבתי העלמין במודיעין ובאו לכבד את הנערים בדרכם האחרונה, אישי ציבורי, שרים, ח"כ ורבים הגיעו ללוויה. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו כמו גם נשיא המדינה, שמעון פרס שנשא הספד בלוויית שלושת הנערים שנחטפו לפני 19 יום ונרצחו בדם קר - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. בהלוויה אמר הנשיא פרס :" 'ציון במר תבכה וירושלים תיתן קולה'. אנו מלווים היום למנוחה אחרונה את נפתלי, גיל-עד ואייל - שלושה בנים נפלאים של העם היהודי. זה שמונה-עשר ימים ולילות שאני כמוכל אחד מכם לא ידעתי את נפשי מרוב דאגה. התפללנו כל אחד לחוד וכולנו ביחד, שיקרה הנס ונראה אותם חוזרים בשלום למשפחותיהם, לביתם אל כולנו. לצערנו פקד אותנו אסון הירצחם ואבל כבד ירד על העם כולו. אנו עם עתיק יומין, מאוחד, ועמוק בשורשיו ובתורתו.  תולדותיו מלאות דמעות, ואבל נפש העם שומר על תורתו. שלושת הבנים הנפלאים הללו חשפו את מעמקיו והאירו את פסגותיו שבתורתו. שרוחו הומיה ונפשו נחושה.  עָם שמפגין נחישות שאין דוֹמֶה לה בעמים. עָם שגם בגלותו לא גלה מדרכו. עָם שזכה לאימהות כרָחֶל, כבָּת-גָלִים וכאיריס.

אימהות יקרות, קולכן איחד עָם וחינך דור. אתם, האימהות והאבות, גידלתם בנים ובנות לתפארת ישראל.  הנחלתם להם אהבת עָם, אהבת תורה ואהבת ארץ. שתלתם בהם מסירות נפש ואהבת הבריות.

נפתלי, גיל-עד ואייל, רבים מאיתנו ראו רק קטעי תמונות מדמותכם, מאישיותכם.  מהקטעים עלתה תמונה נהדרת של צעירים שלמים עם עצמם. יודעים את דרכם, משרתים את עמם. צעירים בעלי מאור פנים, וזקופי קומה, יודעי תפילה וצמאי דעת, אֲמוּנִים על ייעודם ומקיימים את מצוותם. הארתם באור כואב וחזק את פני עמנו, את אחדותו על שבטיו, את ערכיו המוסריים, את קורתיו וקורבנותיו, את ניצחונות ישראל - לא רק את נצח ישראל. ראינו את חיילינו- צה"ל, השב"כ, המשטרה, משמר הגבול ואת המתנדבים, עם עיניים טרוטות ומבטים חודרים כשהם מדלגים על סלעים עם רגליים שאינן יודעות לאות. עם תחושת שליחות נתונה במדי קרב. אני יודע שידכם תשיג את הרוצחים והם יבואו על עונשם. ישראל תנקוט ביד קשה עד שהטרור ייעקר משורש. לכל אלה השמחים לאידנו, אני רוצה לומר שהטרור הוא בומרנג. הוא מְכֻוָּן נגדנו, אבל פוגע במשלחיו.

גיל-עד, נפתלי ואייל, בנים נפלאים, בני העם כולו. דעו מנוחה. אנחנו נרכין את ראשנו אבל לא ניפול ברוחנו.

משפחות יקרות, אני יודע מה עובר עליכם, אני ככל העם יודע איך עברה התקופה הזו כך שהאבל הפך להיות מקור של אור ותקווה לעם כולו. בבניין ציון וירושלים תנוחמו ולא תדעו עוד דאבה, יהיה זכרון הבנים יישמר לעולם ועד".

במשך 18 ימים מדינה שלמה התפללה לשלומם של תלמידי הישיבה שנחטפו בצומת גוש עציון, אתמול (יום ב') בצער רב נמצאו גופותיהם של החטופים נפתלי פרנקל (16), גיל-עד שער (16) ואייל יפרח (19).

הגופות נמצאו צפונית לעיירה חלחול באזור חברון במהלך סריקות של לוחמים מיחידת מגלן ומחטיבת כפיר לצד אזרחים. הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ, קיים בשטח הערכת מצב מיוחדת בה לקחו חלק מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל תמיר ידעי, דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז ומפקד חטיבת כפיר, אל"מ אשר בן לולו.  

בשלב זה המאמץ המודיעיני והמבצעי שהשקיעו כוחות צה"ל למציאת החטופים בימים האחרונים יוסיף ויימשך בימים הבאים עד לאיתור החוטפים. צה"ל ימשיך ויפעל בכל המישורים על מנת ללכוד את החוטפים בזמן הקצר ביותר. הרמטכ"ל הדגיש בהערכת מצב שקיים כי "אנחנו בחצי הדרך". 

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל תקף לפני זמן קצר 34 יעדי טרור ברצועת עזה, באמצעות כלי טיס של חיל האויר. זאת לאור ירי הרקטות שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם, עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה לתושבי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס, על שלוחותיו, הוא הכתובת - ועליו האחריות. 

המשטרה העלתה את רמת הכוננות לרמה ג'. 

כאמור, הפרשה החלה לפני שבועיים וחצי ביום חמישי, 12.6.14 בשעה 22:00, כאשר שלושת הנערים מישיבת "מקור חיים" שבה הם לומדים בכפר עציון לכיון בתיהם שבטלמון, אלעד ונוף איילון. אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל עלו או הוכנסו, ככל הנראה, לרכב בצומת אלון-שבות. המבצע להשבת החטופים, זכה לכינוי "שובו אחים". 


הלילה (יום ב') בכיכר ציון בירושלים מאות התכנסו להדלקת נרות לזכרם, גם במוקדים שונים  ברחבי הארץ, ישיבות, מחוץ לבתיהם של החטופים ובכיכר רבין בתל אביב התכנסו רבים שרו והדליקו נרות לזכרם.  

בנימין נתניהו, ראש הממשלה פרסם הודעה בעקבות האירוע ואמר: "ביגון כבד מאוד מצאנו הערב שלוש גופות. כל הסימנים מצביעים על כך שאלו הגופות של שלושת נערינו החטופים - אייל, גיל-עד ונפתלי. הם נחטפו ונרצחו בדם קר על ידי חיות אדם. בשם כל עם ישראל אני מבקש לומר למשפחות היקרות - לאימהות, לאבות, לסבתות ולסבים, לאחיות ולאחים - ליבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם. נביא את הבנים לקבר ישראל. 

השר אורי אריאל בתגובה לרצח שלושת הנערים החטופים: "אבל כבד. עם ישראל התאחד בתפילה, אחדות שצריכה להמשך כל העת. במלחמה כמו במלחמה צריך להכות במחבלים ללא רחם מצד אחד ולתת תשובה ציונית הולמת מצד שני. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

ח"כ עליזה לביא הגיבה גם היא למציאת גופתם של שלושת הנערים "הכאב גדול, העיניים דומעות והלב עם המשפחות. אני סמוכה ובטוחה שכוחות הביטחון ימצאו את הרוצחים השפלים והנתעבים בקרוב. אין ולא תהיה מחילה לרוצחי ילדים. נערים אלה, שחיוכם ליווה את כולנו בשלושת שבועות האחרונים בהם כה קיווינו והתפללנו יחד למציאתם שלמים ובריאים, לא ישכחו מאיתנו. אבל בכך לא די. חובתנו לנרצחים ולכולנו , להלחם עם  ביצת הרשע והשנאה המהווה בית גידול לרוע ממאיר זה ולעקרה מהשורש. ידעו מבקשי נפשנו ורעתנו את מחירם הכבד של החיים שנגזלו ."

עם היוודע דבר מציאת גופותיהם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל- עד שער ואייל יפרח פרסם נשיר המדינה שמעון פרס הודעת אבל ואמר "כל העם מרכין הערב ראש ביגון כבד מנשוא. זה שמונה עשר ימים שהעם התפלל בפה אחד כי גורל הנערים הנפלאים שלנו יהיה כי ימצאו חיים ושלמים. עתה, עם קבלת הבשורה המרה עם ישראל כולו מתאבל על מותם בטרם עת של מיטב נערינו הצעירים. לצד האבל הכבד , אנו נשאר נחושים להעניש ביד קשה את המחבלים הנפשעים. מלחמתנו בטרר רק תגבר ולא תיחלש כדי שטרור רצחני זה לא יעז להרים את ראשו. ברגע כזה אני מבקש לחבק בחום ולחזק רת ידיהם של האמהות, האבות הנפלאים ובני המשפחה של נפתלי, גיל-עד ואייל, אשר חינכו את ילדיהם במסירות נפש והנחילו להם אהבת עם, תורה וארץ".

 

תמונה ראשונה בגוף הכתבה: flash 90, תמונה שנייה: אמיר שניידר, תמונות הנשיא : חיים צח / לע"מ

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה