אותרו גופות החטופים באזור חברון



הותר לפרסום: אחרי 18 ימים לאחר שנחטפו בגוש עציון, איתרו כוחות צבא את גופותיהם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח באזור 'חירבת ארנבה'

מוקדם יותר היום (ב') נמצאו גופות החטופים של שלושת תלמידי הישיבה נפתלי פרנקל (16), גיל-עד שער (16) ואייל יפרח (19) שנחטפו לפני 18 ימים בצומת גוש עציון ב'חירבת ארנבה'. הגופות נמצאו צפונית לעיירה חלחול באזור חברון במהלך סריקות של לוחמים מיחידת מגלן ומחטיבת כפיר לצד אזרחים. במקום נמצא הרמטכ"ל יחד עם אלוף פיקוד מרכז ומפקד אוגדת איו"ש והשלושה מקיימים במקום הערכת מצב.

הגופות הועברו לבדיקה פתולוגית במכון לרפואה משפטית באבו כביר. הודעה נמסרה למשפחותיהם. 

כאמור, הפרשה החלה לפני שבועיים וחצי ביום חמישי, 12.6.14 בשעה 22:00, כאשר שלושת הנערים מישיבת "מקור חיים" שבה הם לומדים בכפר עציון לכיון בתיהם שבטלמון, אלעד ונוף איילון. אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל עלו או הוכנסו, ככל הנראה, לרכב בצומת אלון-שבות. המבצע להשבת החטופים, זכה לכינוי "שובו אחים". 

השר אורי אריאל בתגובה לרצח שלושת הנערים החטופים: "אבל כבד. עם ישראל התאחד בתפילה, אחדות שצריכה להמשך כל העת. במלחמה כמו במלחמה צריך להכות במחבלים ללא רחם מצד אחד ולתת תשובה ציונית הולמת מצד שני. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

ח"כ עליזה לביא הגיבה גם היא למציאת גופתם של שלושת הנערים "הכאב גדול, העיניים דומעות והלב עם המשפחות. אני סמוכה ובטוחה שכוחות הביטחון ימצאו את הרוצחים השפלים והנתעבים בקרוב. אין ולא תהיה מחילה לרוצחי ילדים. נערים אלה, שחיוכם ליווה את כולנו בשלושת שבועות האחרונים בהם כה קיווינו והתפללנו יחד למציאתם שלמים ובריאים, לא ישכחו מאיתנו. אבל בכך לא די. חובתנו לנרצחים ולכולנו , להלחם עם  ביצת הרשע והשנאה המהווה בית גידול לרוע ממאיר זה ולעקרה מהשורש. ידעו מבקשי נפשנו ורעתנו את מחירם הכבד של החיים שנגזלו ."

הלילה (יום ב') בכיכר ציון בירושלים אלפים התכנסו להדלקת נרות לזכרם.

עם היוודע דבר מציאת גופותיהם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל- עד שער ואייל יפרח פרסם נשיר המדינה שמעון פרס הודעת אבל ואמר "כל העם מרכין הערב ראש ביגון כבד מנשוא. זה שמונה עשר ימים שהעם התפלל בפה אחד כי גורל הנערים הנפלאים שלנו יהיה כי ימצאו חיים ושלמים. עתה, עם קבלת הבשורה המרה עם ישראל כולו מתאבל על מותם בטרם עת של מיטב נערינו הצעירים. לצד האבל הכבד , אנו נשאר נחושים להעניש ביד קשה את המחבלים הנפשעים. מלחמתנו בטרר רק תגבר ולא תיחלש כדי שטרור רצחני זה לא יעז להרים את ראשו. ברגע כזה אני מבקש לחבק בחום ולחזק רת ידיהם של האמהות, האבות הנפלאים ובני המשפחה של נפתלי, גיל-עד ואייל, אשר חינכו את ילדיהם במסירות נפש והנחילו להם אהבת עם, תורה וארץ".  

 

תמונה בגוף הכתבה: קרדיט- אמיר שניידר

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה