לא ממהרים לקנות דירה



הרפורמה של לפיד מכניסה את השוק לקיפאון?, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (יום ב') בירושלים נרשמה ירידה של 15% במספר הדירות שנמכרו בעיר בהשוואה לכמות שנמכרה במאי 2013, מדובר בעיר עם הירידה המתונה ביותר בביקוש לדירות חדשות

ירידה של 45% בביקוש לדירות חדשות, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (יום ב'). הנתונים מתייחסים למכירת דירות חדשות בחודש מאי 2014, לעומת חודש מאי שנה שעברה, על פי הנתונים השנה נמכרו 1,318 דירות בחודש זה, מדובר בנתון הנמוך ביותר שנרשם במכירת דירות חדשות על ידי קבלנים מאז חודש אוקטובר 2011. זוהי ירידה של כ-20% במספר הדירות החדשות שנמכרו בהשוואה לחודש הקודם, וצניחה של כ-45% בהשוואה לחודש מאי 2013.

בועז ישראל יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים אמר לאתר ירושלים נט: "אין ספק שיש ירידה במכירות, אנשים מחכים בגלל ההנחה של המע"מ ואף אחד לא יודע מה יהיה. אני דווקא חושב שהמחירים יעלו כי יהיה מחסור בהיצע של דירות, צריך להוסיף דירות חדשות לשוק. מה שיקרה הוא שעדיין תהיה אותה כמות של אנשים שירצו לקנות דירות ופחות היצע בשוק כך שיקרה הפוך והמחירים יעלו". 

הירידה החדה ביותר בביקוש לדירות חדשות נרשמה במחוז הצפון, שם חלה ירידה של 67.7% במספר הדירות החדשות, במחוז המרכז נרשמה ירידה של 48% בביקוש לדירות. הירידה המתונה ביותר בביקוש לדירות חדשות נרשמה במחוז ירושלים, שם כמות הדירות החדשות שנמכרה במאי 2014 הייתה נמוכה בשיעור של כ-15% מהכמות שנמכרה במאי 2013.

 תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה