השריפה בירושלים, האם מדובר בהצתה?



במשך כל הלילה פעלו באזור השריפה צוותי כיבוי רבים במטרה לבצע כיבוי סופי של השטח שנשרף. כ-500 דונמים של יער נשרפו בדליקה, כוחות כיבוי אש נמצאים במקום כדי למנוע הדלקות נוספת

צוות חקירה מכבאות והצלה מחוז ירושלים יגיע היום (יום ה') ויחקור את נסיבות פרוץ הדליקה. בנוסף, כמו בכל התקופה האחרונה ובעקבות החום הכבד והטמפרטורה הקיצונית הצפויים בימים הקרובים, הוחלט בפיקוד כבאות והצלה ירושלים על ביטול חופשות וגיוס כבאים לתגבור ועיבוי תחנות הכיבוי במחוז.

השריפה החלה אתמול (יום ד') בשעות אחר הצהריים בשכונת עין כרם בירושלים, סמוך להר הרצל וליד ושם, חמישה בתים נשרפו באורח קשה ועשרה בתים נוספים ניזוקו. במקביל החלה שריפה נוספת באזור הטף סמוך לשכונת אבו גוש. 


בשריפה פעלו כחמישים צוותי כיבוי עם כמאתיים לוחמי אש מכל הארץ ובסיוע של שמונה מטוסי כיבוי.  כמו כן לוחמי האש תוך כדי מאבק הירואי בלהבות מנעו מהאש להתפשט ולשרוף את יד ושם וכן את מרכז ציפורי. תושבי הבתים שבתיהם ניזוקו במהלך השריפה יישארו גם היום מחוץ לבתיהם עד שיקבע שאין חשש להתקלחות מחודשת.
לאחר מאבק של שעות באש בסביבות השעה 19:30 הצליחו לוחמי האש להשיג שליטה על השריפה. במהלך הלילה נשארו כחמישה עשר צוותים שביצעו כיבוי סופי של מאות מוקדי בעירה קטנים במהלך כל הלילה. במהלך האירוע נפגעו שלושה כבאים באורח קל ואחד פונה לטיפול רפואי בביה"ח.
 
 
השריפה במספרים:
 
ירושלים- 59 רכבי כיבוי, 123 לומי אש, 55 מתנדבים, 8 מטוסי כיבוי, 8 רכבי כיבוי מצה"ל. השריפה באזור נטף- 17 רכבי כיבוי, 28 לוחמי אש, 4 מטוסים. 
 
 בתוך השריפה היו גם רגעים מרגשים משה הכבאי האמיץ הציל  3 גורי חתולים מתוך בית בוער בקרית יובל. ראש העיר ניר ברקת העביר אותם ברכבו למקום בטוח ועדכן את המשפחה המודאגת שהם שלמים ובריאים. העירייה פתחה חפ"ק של השירות הווטרינרי בהר הרצל לטיפול בבעלי החיים שחולצו מהאש והשבתם למשפחותיהם.
 תמונות: באדיבות דוברות כבאות והצלה ירושלים וחטיבת דובר המשטרה. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה