זוג לסביות ביקש לערוך מסיבת חתונה- האולם סרב



בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערעור של בית הארחה וגן אירועים יד השמונה, וקבע כי עליהם לפצות את הזוג לאחר שסירבו לאפשר להן לערוך מסיבת חתונה בגן

בנות זוג שערכו נישואים פורמאליים בלונדון, הגיעו לארץ וביקשו לערוך מסיבת חתונה בגן האירועים ביד השמונה. האולם סרב לבקשתן בשל אמונתם הדתית של בעלי האולם שלטענתם נוגדת את העדפה המינית של בני הזוג. בית משפט השלום בירושלים קבע כי על האולם לשלם לזוג פיצויים בסך של 60,000 שקלים בתוספת הוצאות ושכר טרחה של עורך דין בסך 15,000 שקלים. בית המשפט קבע כי המעשים עומדים בניגוד לחוק מניעת הטרדה מינית והם מהווים הפליה אסורה בהתאם להוראות חוק איסור הפליה במוצרים בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

בעלי האולם ביקשו לערער על החלטת בית משפט השלום וערערו לבית המשפט המחוזי, שופט בית המשפט המחוזי משה יועד הכהן דחה את הערעור וציין כי "
ברשות הרבים אין היחיד יכול לכפות רצונו לא על יחיד אחר ולא על רבים. האולם אינו רשאי לאכוף את השקפותיו הדתיות והערכיות, לא על יחיד ולא על רבים המבקשים להשתמש בשירותיו, ולמנוע מהם שימוש כזה, רק משום שאורחות חייהם נוגדות את השקפותיה הדתיות והערכיות".
 

עורכת דין הדר עירא המייצגת את הזוג "זו החלטה מאוד חשובה שמחזקת את המצב המשפטי הקיים היום בישראל שלפיו כל אפליה, השפלה או ביזוי נגד חברים וחברות בקהילה הגאה היא פסולה ואסורה. ואנשים או מוסדות או גופים שלא הפנימו את זה עדיין עלולים לשלם מכיסם על כל הפרה ועל כל פגיעה על זכות השוויון והכבוד של הומואים ולסביות".
איילת רונן, יו"ר ועד ההנהלה ביד השמונה "לא הייתה הזמנה רשמית, והפקידה הבינה שמדובר בחתונה הומו- לסבית ואז היא אמרה להן שאי אפשר בצורה מאוד עדינה. כמונו יש מקומות נוספים בארץ מאוד מיוחדים, השאלה היא מה שאתה עושה כי בעלי המקום הם אנשים דתיים. והבנות לא הגיעו להזמנה הרשמית של הזמנת חתונה. והן פנו לעורכת דין התותחית בתחום שתעזור להם. יש הגבלות כי המקום באופיו דתי, פסק הדין נורא כואב, שילמנו מיידית ונכון יש לו אופי מיוחד, ואנחנו מאמינים בתנ"ך. 

תמונה: flash 90
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה