נחתם הסכם ההבראה של המרכז הרפואי הדסה



משרדי האוצר והבריאות חתמו היום (יום ג') עם נציגי נשות הדסה ונציגי בית החולים הדסה על הסכם להבראת בית החולים שאושר על ידי בית המשפט

כמתחייב מתוכנית ההבראה והחלטת בית המשפט של כב' השופט דוד מינץ מיום 22.5.14  לאחר מו"מ  ממושך וקשה ,בו הוגדלה מעבר להסדר שאושר בבית המשפט תמיכת המדינה  בבית החולים הדסה בצורה משמעותית. בטקס שנערך בלשכת שרת הבריאות, חתמו  נציגי המדינה בלשכת שרת הבריאות הגב' יעל גרמן, בשם מדינת ישראל, נשיאת ארגון הדסה הגב' מרסי נתן ,בשם ארגון נשות הדסה ,ופרופ' תמר פרץ מ"מ מנכ"ל המרכז הרפואי  ומר אבי בלשניקוב מ"מ יו"ר הדירקטוריון בשם המרכז הרפואי, על הסכם ההבראה והתמיכה של המדינה ונשות הדסה במרכז הרפואי הדסה אשר גובש על ידי צוות המו"מ של המדינה בראשות יאיר טל ומשה בר סימנטוב ממשרד האוצר ועל ידי צוות המו"מ של נשות הדסה ובית החולים בראשות אודרי שמרון ודויד ספקטור.
מטרת ההסכם להביא את בית החולים לאיזון תקציבי בר קיימא ותמיכת המדינה ונשות הדסה בבית החולים מבוססת על כך שההסכם, מנציח את המשך הבעלות והשליטה של נשות הדסה בבית החולים ומסדיר לראשונה את התחייבויות המדינה לסייע לבית החולים הדסה עד שנת 2020.

תכנית ההבראה שאושרה על ידי בית המשפט, מסדירה  את המשך הסיוע  של נשות הדסה  בכפוף לתנאי הממשל התאגידי  והפיקוח על הוצאתה לפועל של תכנית ההבראה בבית החולים ,תוך הכרה מלאה של המדינה ונשות הדסה בחשיבותו של המרכז הרפואי כבית חולים הנותן את השירות הרפואי המיטבי למטופליו והמוביל בתחום המחקר והאקדמיה.

לראשונה מדינת ישראל מסדירה את מערכת היחסים עם מרכז רפואי אשר הינו בבעלות ארגון פילנטרופי  פרטי. ארגון נשות הדסה, במאה שנים האחרונות, תרם מליארדי דולרים למערכת הבריאות בישראל ובנה שני קמפוסי בתי חולים, בירושלים, הדסה הר הצופים ועין כרם והיה שותף לבניית מערכת הבריאות בישראל בכל רחבי הארץ הן בתרומה להקמת בתי חולים שונים והן בפרויקטים מיוחדים כגון תחנות טיפת חלב לאם ולילד, בתי ספר לרפואה וסעוד, מכללות לטכנולוגיה ועוד.

הממשל התאגידי החדש שגובש בין נציגי ארגון נשות הדסה וממשלת ישראל מסדיר כי לאחר ה- 1.1.2015 ימונה דירקטוריון חדש למרכז הרפואי , אשר יכלול  9 דירקטורים (במקום 15 ) ,מתוכם  4 דירקטורים ימונו על ידי ארגון נשות הדסה אשר ימנו בנוסף את יו"ר הדירקטוריון (סה"כ 5 דירקטורים מטעם נשות הדסה ) וכן 4 דירקטורים מטעם הציבור (שאינם עובדי מדינה)  אשר ימונו על ידי ועדה ציבורית בראשות שופט בית משפט עליון או מחוזי בדימוס.

2 נציגים מתוך הדירקטוריון של ארגון נשות הדסה והיו"ר יהיו תושבי ישראל בנוסף לארבעת נציגי הציבור שתבחר הועדה הציבורית, זוהי יוזמה שארגון נשות הדסה מקדם כבר שנים רבות מתוך רצון  לערב בניהול אחד המוסדות המפוארים בישראל ובירושלים את טובי נציגי הציבור מישראל. 

לאחר הזרמת עיקר תמיכת המדינה לשנת 2014 יפעלו נשות הדסה לבחירת יו"ר  קבוע לדירקטוריון, ולאחר מכן ימונה מנכ"ל קבוע למרכז הרפואי הדסה,  אשר ימונה על ידי הדירקטוריון  אשר בשליטת נשות הדסה , לאחר שיקבל את אישור הממשלה כמקובל במוסדות ציבור והפיקוח של משרד הבריאות על בתי החולים. לעמידתו בקריטריונים שנקבעו. 

בנוסף לתמיכת העתק של הממשלה ונשות הדסה  בבית החולים , תכנית ההבראה של המרכז הרפואי כוללת את תרומתם החשובה של כל הגורמים הקשורים במרכז הרפואי (ההנהלה, ועדי הרופאים, ועד האחיות, ועד עובדי המשק והמנהל, הסתדרות הרופאים וההסתדרות הכללית וספקים)  אשר ללא תמיכתם החשובה והמשמעותית להתייעלות בית החולים, לא ניתן היה לגבש את תכנית ההבראה..

ארגון נשות הדסה בכל העולם ,בראשות הנשיאה מרסי נתן , רואה חשיבות רבה ביותר, בהצלחת המרכז הרפואי להוביל במתן שירות רפואי מיטבי  לתושבי ירושלים וישראל, והמשך היותו פורץ דרך ברפואה, במחקר ובאקדמיה  .

 

תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה