מרחיבים את בנייני האומה



התכנית כוללת בניית שני מגדלים לשימושי משרדים, מלונאות, מסחר ואולמות למרכז הקונגרסים. כמו כן, ייבנה מלון של כ-800 חדרים בנוסף, יורחב וישודרג מרכז הקונגרסים וייבנו אולמות אירועים נוספים, דבר שיהפוך אותו למרכז הקונגרסים המוביל בארץ

עיריית ירושלים תביא מחר (יום ד') לאישור את התכנית להרחבת בנייני האומה בכניסה לעיר, שתאפשר לו להתחרות עם מרכזי קונגרסים ברמה הבינלאומית בתחום תיירות הכנסים.

מרכז הקונגרסים-בנייני האומה מהווה תשתית כלכלית ונכס לאומי ועירוני המעודד תיירות מכיוון שירושלים מהוה יעד לכנסים בינלאומיים.

התכנית להרחבת בנייני האומה הינה חלק מרובע העסקים החדש בכניסה לירושלים שייהפך בשנים הקרובות למרכז העסקים, התיירות והתרבות המרכזי בירושלים. תכנית זו שמקדמת העירייה באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים כוללת בנייתם של 12 גורדי שחקים אשר יוסיפו שטח של כמיליון מ"ר לעסקים משרדים ומסחר העשויים להוסיף סדר גודל של כ-40,000 מקומות תעסוקה חדשים לעיר.

במסגרת תכנית הכניסה לעיר יוקם היכל בתי המשפט החדש אשר ירכז את כלל בתי המשפט בעיר ובסמוך תבנה קרית המחוזות הממשלתית החדשה. בנוסף, ייבנו 2,000 חדרי מלון חדשים במטרה לספק מענה לגידול הניכר בענף התיירות לירושלים. 

רובע העסקים החדש יכלול גם פתרונות תחבורה יעילים ההופכים אותו לנגיש ביותר ממרכז הארץ ומתוך העיר. אל הרובע תגיע הרכבת המהירה ממרכז הארץ (28 דקות מתל אביב), ושני קווי רכבת קלה פנים עירוניים אשר יחד עם תחנת האוטובוסים המרכזית ישרתו את המועסקים ואת התושבים באזור זה.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "מרכז הקונגרסים בבנייני האומה יהיה מרכז הכנסים והתרבות הגדול במדינה, יחד עם המלון ובנייני המשרדים המתוכננים בצמידות לו ויאפשר להפוך את ירושלים לבירת כנסים ברמה בינלאומית. שדרוגו ימשיך את מגמת הצמיחה של תיירות הכנסים בישראל ויהפכו לעוגן משיכה כלכלי לבירה".

 

הדמיות: פרחי צפריר אדריכלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה