משמרות הבטיחות של חברי הכנסת



במהלך השבוע מתפרסים חברי הכנסת בבתי ספר יסודיים ברחבי הארץ ומדריכים את התלמידים על בטיחות בדרכים, בחופש הגדול. בין חברי הכנסת שהצטרפו לפעילות גם ח"כ חיליק בר ממפלגת "העבודה", שהגיע לבית הספר "זלמן ארן" בירושלים

במסגרת פעילותה הענפה לקראת הקיץ, עמותת "אור ירוק" גייסה את חברי הכנסת  לפעילות משותפת לתלמידים ברחבי הארץ בנושא בטיחות בדרכים.

עמותת "אור ירוק" בשיתוף המינהל הפדגוגי אגף זהירות בדרכים במשרד החינוך, משרד התחבורה, כנסת ישראל, אגף של"ח והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חברו יחדיו להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים בקרב ילדים בחופשת הקיץ.

במסגרת זו, החל מיום ראשון השבוע מתפרסים חלק מחברי הכנסת, בבתי ספר יסודיים ברחבי הארץ ומדריכים את התלמידים על בטיחות בדרכים.

ח"כ חיליק בר, ממפלגת "העבודה", שגם לקח חלק ביוזמה הדגיש את החשיבות של חציית כביש נכונה ובטוחה, רכיבה בטוחה על אופניים עם קסדה  שימוש במגנים ומחזירי אור, חשיבות חגירת חגורת בטיחות ברכב ומשחק בטוח בפארקים ובגנים הציבוריים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מתן דוגמא אישית של חברי הכנסת הוא דוגמא מצוינת להגברת המודעות לבטיחות בדרכים בקרב ילדים. הדרכתם של חברי הכנסת בבתי הספר יכולה להציל חיים".

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה, כי תאונות דרכים הן הגורם השני לתמותת ילדים בגילאי   5-14. שיעור הילדים ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל הוא כ-11%, נתון המציב את ישראל במקום הראשון בין המדינות המפותחות (OECD).

חברי כנסת נוספים שמשתתפים בפרויקט: אברהים צרצור, בועז טופורובסקי, מסעוד גנאים, דב ליפמן, דוד רותם, משה פייגלין, אורלי לוי אבקסיס, איתן כבל, אלעזר שטרן וישראל חסון.

 

תמונות: באדיבות אור ירוק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה