נאמני ניקיון ירושלמים



תלמידי העיר, אלה שמעל גיל 16 יוכשרו כנאמני ניקיון ויצטרפו בהתנדבות לשמירה על ניקיון העיר. זאת במסגרת יוזמה של ראש העיר, ניר ברקת לייצר שינוי בקרב תושבי העיר

במסגרת השתלמות נאמני ניקיון מטעם המשרד להגנת הסביבה, הוסמך ראש העיר ניר ברקת לנאמן ניקיון, זאת יחד עם חבר המועצה אריה קינג,  מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ומנהליה הבכירים של העירייה. 

נאמני ניקיון הינו פרויקט של המשרד להגנת הסביבה במסגרתו ממונים מתנדבים לשמש כנאמני ניקיון במטרה לשמור על ניקיון המרחב ציבורי ושיפור איכות החיים בו. בשנת 2012 התקבלו במשרד להגנת הסביבה- 574 דיווחים על השלכת פסולת לרשות הרבים, מתוכם 339 דיווחים מנאמני ניקיון ירושלמים. 

בחודשים האחרונים גייסה  העירייה עשרות עובדי ניקיון חדשים  למערך הניקיון והטאטוא  בעיר  על מנת לשפר ולתגבר את הניקיון בשכונות ובמרכז העיר בדגש על המדרחובים, שוק מחנה יהודה, תוואי הרכבת הקלה, אזור הכניסה לעיר (תחנה מרכזית ובנייני האומה) ובמרכזי הבילוי והפנאי , שמעתה ינוקו לאורך כל שעות היממה. כעת ראש העיר, ניר ברקת, כחלק מראייה להפוך את העיר לנקייה יותר ולצרף כמה שיותר מתושביה למערך הניקיון הוא החליט להכשיר את כל תלמידי העיר , מעל גיל 16, לנאמני ניקיון, בתקווה שאיתם יבואו תושבים נוספים, כאלה המעוניינים להתנדב כנאמני ניקיון באמצעות המינהלים הקהילתיים.

בנוסף לגיוס העובדים החדשים תשקיע העירייה כ- 50 מיליון ₪ בהגדלת וחידוש צי רכבי הניקיון העירוני ואלה יתווספו למערך הניקיון הקיים. במהלך החודשים האחרונים נוספו למערך ניקיון העיר משאיות לאיסוף ופינוי אשפה, משאיות לאיסוף ופינוי אשפה אורגנית, רכבי טיאוט חדישים לניקוי מדרכות וכלי ניקיון נוספים. בנוסף תקים העירייה מתקני אצירת אשפה תת קרקעיים ברחבי העיר בהשקעה של יותר מ 8 מיליון ₪.

נאמני הניקיון רשאים מתוקף הכשרתם וסמכותם ע"פ חוק שמירת הניקיון, לפעול נגד העוברים על החוק ולהגיש דוחות עבירה למשרד להגנת הסביבה כנגד משליכי פסולת במרחב הציבורי. מטרת נאמני הניקיון היא לסייע באכיפת חוק שמירת הניקיון ושמירה על המרחב הציבורי.

המשרד להגנת הסביבה מעמיד לרשות נאמני הניקיון מערך דיווח מתקדם הכולל אפליקציה לדיווח, אפשרות דיווח באינטרנט, מענה טלפוני לדיווח ב- 6665* ודיווח בכתב

 בחודשים הקרובים יעברו מאות מעובדי העירייה הכשרת נאמני ניקיון ויצטרפו בהתנדבות לשמירה על ניקיון העיר.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר "מערך הניקיון בירושלים נמצא בעיצומו של שדרוג משמעותי ביותר. הגדלנו את התקציבים, הרחבנו את מערך הניקיון ואיסוף האשפה, אנו מפתחים את המרחב הציבורי והגינות בעיר ומשפרים את איכות החיים בה. נאמני הניקיון הם הזרוע הארוכה של העירייה בשמירה על ירושלים נקיה והם מהווים מכפיל כח. כל תושב צריך להתייחס למרחב הציבורי כמו אל ביתו הפרטי וכך כולנו יחד נשמור על ירושלים נקייה".

השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ הוסיף כי  ״הפעולה החלוצית של ירושלים שכל הנהגת העיר מעורבת בכך, מבהירה כי בשביל להצליח במאבק על זיהום הסביבה צריך גם את המקל וגם את הגזר. אנחנו פועלים בהסברה מקיפה החל מבתי הספר ועד בתי האבות, אך לא נוותר על אכיפה. מהיום יש עוד מאות זוגות עיניים בירושלים שיוודאו שמי שפועל נגד הסביבה, הסביבה תפעל נגדו והוא יידרש לשלם קנס של מאות שקלים״.

חבר המועצה, ומחזיק תיק איכות הסביבה, אריה קינג, שהעלה את רעיון פתיחת  קורסי נאמני הניקיון לעובדי העירייה בפני ראש העיר אמר: "כנאמן ניקיון מזה כ-18 שנה וכמי שמכיר את מערך הניקיון בארץ ובירושלים בפרט אני מכיר בחשיבות גיוס  מירב הנאמנים מקרב תושבי ירושלים על-מנת לשדרג את מצב הניקיון בעיר ולהגביר את המודעות לאיכות הסביבה. ובטרם העירייה פונה לתושבי העיר אנו נבחרי הציבור ועובדי העירייה נהווה דוגמה אישית  לתושבים ובתקווה שכבר בקדנציה הנוכחית נבחין  בכל רחבי העיר בשינוי והמודעות בנושא הניקיון וברמת הניקיון".

 

תמונה ראשית: flash 90, תמונה בגוף הכתבה: ג'קי לוי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה