תלמידי החטיבה העליונה יצאו לחופש הגדול



ביום שישי האחרון יצאו 673,280 תלמידי החטיבה העליונה,בכל רחבי הארץ לחופשת הקיץ. כ-73 אלף מהם ירושלמים, ב-1.7 יצטרפו אליהם עוד כמיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים

בירושלים 66 בתי ספר על-יסודיים, ממלכתיים וממלכתיים-דתיים, ובהם לומדים 72,487 תלמידים בכיתות ז' עד י''ב שיצאו ביום שישי האחרון לחופשת הקיץ.

התלמידים ישובו אל ספסל הלימודים ב -1.9.2014, זהו התאריך הרשמי לפתיחת שנת הלימודים. 

לקראת היציאה לחופשת הקיץ ירחיב משרד החינוך את התכנית "מחנכים מסביב לשעון" שיצאה לדרכה בקיץ שעבר.  משרד החינוך מוביל תפיסה, לפיה האחריות על החינוך אינה מתקיימת רק בשנת הלימודים, אלא לאורך כל השנה, ובכלל זה גם בחופשת הקיץ. על פי התפיסה מדובר ברצף מעגלי חינוכי – קהילתי, לפיו האחריות על הילדים היא של ההורים והמורים - בבוקר, אחה"צ, לילה, בימי לימוד ובחופשות.

התוכנית מתקיימת בשיתוף של משרד החינוך עם הרשויות המקומיות, תנועות הנוער, משרדים ממשלתיים, ארגונים חברתיים ועוד. במסגרת התוכנית יוצעו לתלמידים מגוון רחב של פעילויות חינוכיות ערכיות, ובהן: "בתי הספר של החופש", "ערי הילדים והנוער", קייטנות דיגיטאליות, הארת מגרשי ספורט, מוקדי התנדבות, כרטיס הטבות, "מתחברים בחופים" ופעילויות רבות נוספות. הפעילות תתבצע בכלל המחוזות ובכלל המגזרים.

טרם יציאתם לחופשת הקיץ התקיימו בבתי הספר שעורי הכנה לקראת החופשה והתלמידים נחשפו לפעילויות המוצעות העומדות לרשותם. כל התכניות והפעילויות במסגרת "קיץ אחר" יפורטו באפליקציה של "מחנכים מסביב לשעון" ובאתר האינטרנט של המשרד, אשר יתעדכן מדי יום.

באשר ל"בתי הספר בחופש הגדול", במשרד החינוך מביעים סיפוק רב מכך שכ- 70% מקרב תלמידי כיתות א' ו- ב' נרשמו לתכנית. מדובר בלמעלה מ- 150,000 תלמידים הבטיחו את מקומם ב"בתי הספר של החופש הגדול". על פי נתוני משרד החינוך כל הרשויות בישראל (250 רשויות מקומיות) הביעו את הסכמתן להצטרף לפרויקט. בנוסף, עד כה כ- 4,000 מורים ומנהלים הצטרפו לתכנית וכן כ- 5,000 סטודנטים לחינוך וסטז'רים לחינוך נרשמו באתר של המשרד להרשמה לעבודה בתכנית. הורים המעוניינים להצטרף לתכנית  מוזמנים לפנות לבתי הספר ולרשויות המקומיות ולברר לגבי אופן  ההרשמה.

שר החינוך, הרב שי פירון: "חופשת הקיץ מהווה זמן לשינוי – הזמן של ילדינו לצאת מתבנית היומיום, לגוון ולפעול לפי נטיות לבם. החופשה מהווה זמן למנוחה, לעצור, לצאת ממעגל  הסדר החברתי החינוכי של בית ספר, שיעורים, מבחנים, וחוגים. החופשה מהווה הזדמנות לממש את כל כישורי החיים שרכשתם בבית הספר – ניהול זמן, קבלת החלטות, התמודדות עם מצבי לחץ, פיתוח האני, חברות. אני מאחל לכם, ילדי ישראל, חופשה מהנה ובטוחה".

 

"התכנית הלאומית ללמידה משמעותית"

במהלך שנת הלימודים הנוכחית, תשע"ד, הודיע משרד החינוך על קידומה של "התכנית הלאומית ללמידה משמעותית", במסגרתה יוטמעו בבתי הספר תהליכי הוראה, למידה והערכה  מגוונים יותר. הטמעת התכנית תחל בשנת הלימודים הבאה, תשע"ה, בכל שלבי הגיל, כאשר בחטיבה העליונה היא תכלול שורה של שינויים במתכונת בחינות הבגרות.  השינויים בבגרות  יוחלו על מחזור התלמידים אשר ייכנס לכיתות י' (הלומדים השנה בכיתות ט', התכנית לא תוחל על תלמידי החטיבה העליונה, אשר החלו לימודיהם, קרי, תלמידי כיתות יא' ו- יב').

בין השינויים:

הערכה חלופית מגוונת כחלק מהבגרות - ההערכה החלופית תהווה כ- 30% ממרכיב הציון הסופי של התלמיד.

העבודות ומטלות הביצוע יכשירו את התלמיד לקראת כניסתו אל עולם האקדמיה ויקנו לו כלים להתמודד עם אתגרי המאה ה- 21'. הדרישות מהתלמידים תהיינה מגוונות ותאפשרנה ביטוי למגוון אינטליגנציות. תהליך הלמידה יכלול קריאת מקורות מגוונים, הוצאת עיקר מטפל, ארגון ומיפוי של מידע וידע, חיפוש סיבות לתופעות, עריכת השוואות, העלאת שאלות, חשיבה מסדר גבוה, הצגת טיעון, הסקת מסקנות, פרשנות אישית, יישום, פתרון בעיות וחשיבה יצירתית.

ביטול בחינות הבגרות בכיתה י'  - ביטול הבחינות יאפשר רצף לימודי לטובת תהליכי הוראה מתמשכים, העמקת הלמידה, שיפור חוויית הלמידה ויאפשר קיומה של פעילות ערכית-חברתית ותרומה לקהילה. חובת לימודי מדעים (1 יחידת לימוד פנימית) - לעניין זה ייחשבו חמשת המקצועות: ביולוגיה, כמיה, פיסיקה, מדע וטכנולוגיה בחברה (מוט"ב) ומדעי הטכנולוגיה. לימודי המדעים יהוו תנאי לקבלת תעודת הבגרות והציון ייקבע על ידי בית הספר. השכלה כללית (אומנויות, חברה, רוח ושפות) -  מקצוע אותו בוחר בית הספר ללמד לצורך העשרה, כאשר הוא ייבחר מתוך התחומים: אומנויות, חברה, רוח ושפות. לימוד המקצוע יהווה תנאי לקבלת תעודת הבגרות. פעילות חברתית - החל משנת הלמודים הבאה, תשע"ה, הזכאות לבגרות תותנה בשלוש שנים (י', יא' ו- יב') של מחויבות בקהילה ובחברה. רק עם סיום החובות הנדרשות, יוכל התלמיד לקבל את תעודת הבגרות.

מתווה המיצ"ב במתכונת חדשה

המשרד הודיע, כי לקראת שנת הלימודים הבאה, תשע"ה, ישתנה מתווה המיצ"ב ויכנס במתכונת חדשה. המתווה החדש יאפשר לבתי הספר ליצור תרבות עבודה המתבססת על תהליכים ארוכי טווח.  

על פי המתווה כל בית ספר ישתתף במיצ"ב אחת לשלוש שנים. שכבת תלמידי כיתות ה' ייבחנו במיצ"ב בשלושה תחומי דעת: שפת-אם (עברית/ערבית), מתמטיקה ואנגלית.  שכבת תלמידי כיתות ח' ייבחנו בארבעה תחומי דעת: שפת-אם (עברית/ערבית), מתמטיקה, אנגלית ומדעים. מבחני המיצ"ב לכיתות ב' – יתקיימו במתכונת פנימית.

ההפחתה בתדירות המיצ"ב, לצד המדיניות החדשה של המשרד המטמיעה למידה משמעותית, יצרו מדידה מאוזנת, ראויה ונכונה יותר.

 

תמונה: flash 90

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה