מבצע 'שובו אחים'- היום השביעי



המבצע להצלת החטופים נמשך: הלילה עצר צה"ל 30 פלסטינים, מתחילת המבצע נעצרו 280 איש, מתוכם 200 אנשי חמאס. נשיא המדינה, שמעון פרס נפגש עם משפחות החטופים בבית הנשיא

שבוע למבצע לאיתור הנערים החטופים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. במהלך הלילה (ה') נעצרו 30 מבוקשים פלסטינים, זאת במסגרת פעילות צה"ל והשב"כ שהתרכזה בחברון וברמאללה.
מיום תחילת המבצע לאיתור הנערים נעצרו 280 מבוקשים פלסטינים וכ-1,000 בתים נסרקו. 

נשיא המדינה שמעון פרס, ארח הבוקר בבית הנשיא את משפחותיהם של הנערים החטופים של גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל. הנשיא פרס חיבק את ההורים בחום ושמע מהם על ההתמודדות הקשה ומורטת העצבים מרגע חטיפת הבנים ועד רגע זה. בפתח הפגישה אמר הנשיא פרס: "ביקשתי לראותכם מפני שמה שקורה עכשיו זה אירוע לאומי ולא רק משפחתי. כל העם מאוחד ומלוכד, עומד לצדכם ומתפלל יחד אתכם להשבת הבנים הביתה, בזמן שחיילי צה"ל וכוחות הביטחון מטפסים יום ולילה בסמטאות חברון הופכים כל אבן וכל סלע למציאת הבנים". הנשיא הדגיש כי: "אין ולא תהיה שום מגבלה על כל זרועות הביטחון במשימתם להגיע לבנים ולהביא אותם הביתה".

הנשיא התייחס לאדישות העולם נוכח האירועים הקשים בישראל ואמר: "מנהיגי העולם חייבים להשמיע קול רם וברור ולנקוט יד קשה וחזקה נגד הטרור. הבעיה של הטרור היא לא רק של מדינת ישראל היא בעיה עולמית- על כן גם צריך לגייס את העולם". הנשיא אמר להורים כי הוא מתכוון להעלות דרישה זו בנסיעתו בשבוע הבא לארצות הברית: " העולם עוד לא מגויס- אני מתכוון בשיחות שיהיו לי גם עם הנשיא אובמה וגם עם ראשי הקונגרס לזעוק את זעקתכם, זעקתנו נגד טרור, גם בפומבי גם בשיחות פרטיות-זו שליחות אנושית. מוכרחים להמשיך ולהגביר את הלחץ על הטרור, לייבש את מקורות הכספיים של הטרור שכן אופרציות כאלו עולות המון כסף. מי שמגדל פושעים לטרור אל יתפלא שיפשעו גם נגד אביו ואמו. כפי שעשו סנקציות נגד איראן צריך להגביר את הסנקציות נגד כל תופעת טרור, אם זה חמאס או חיזבאללה. צריך להעניש אותם, אין מקום לשום סליחה או הנחות. בנוסף לזה צריך להרים קול, שהילדים שחיים בארצות האלו יבינו שהטרור הוא אסון גם להם".

 

משפחות הנערים חיזקו את הנשיא פרס לקראת יציאתו לארצות הברית בשבוע הבא, והדגישו כי שואבים תמיכה רבה מהעם ומכוחות הביטחון. אופיר שער אביו של הנער החטוף גיל-עד הודה לנשיא על דבריו המחזקים ואמר: "אנחנו נרגשים להיות כאן, מודים לכבוד נשיא המדינה על המעורבות שלך עבור בנינו, גיל-עד נפתלי ואייל. ההזמנה שלך לפה למשכנך היא נדבך נוסף בתמיכה הכנה והאמתית שאנו חשים בימים האחרונים מכל עבר. ללא הבדלי דת מגזר ומפלגה. דבריך מחזקים אותנו בעמידה האיתנה והמלוכדת בהתמודדות הלא פשוטה שנקלעו משפחותינו. העם בארץ אתנו. יהדות העולם אתנו. אנו מצפים מכל העולם לגלות מעורבות ולפעול למען שחרור בינינו. פונים ומבקשים להגביר את העשייה והחשיבה החיובית, להגביר את התפילות לצד פעולות מערכת הביטחון שעושים ימים כלילות להבטיח את חזרתם של בנינו נפתלי אייל וגיל-עד בשלום הביתה כמה שיותר מהר".

בהמשך השיחה עם הנשיא אשר ארכה כשעה וחצי, סיפרו ההורים על אייל, גיל-עד ונפתלי, על תחביביהם, על המקורות של שמם ועל הקשר עם החברים מהישיבה והמשפחות. הוריו של אייל יפרח סיפרו לנשיא כי לא מזמן, היה אייל בבית הנשיא, כחלק מביקור של מכינת "עלי". 

הוריו של גיל-עד סיפרו על גלעד כי :" גלעד אוהב מאד את החיים, את החברים שלו ואת 5 אחיותיו".

הוריו של נפתלי סיפרו כי נפתלי היה באמצע תקופת הבגרויות "תלמיד ישיבה מצטיין, במגמה ריאלית, אוהב לנגן בגיטרה ולשחק כדורסל". הנשיא פרס שמע את הסיפורים על הילדים, התעניין בתחביביהם ואמר בהתרגשות: "כנשיא וכאזרח ישראל אני נרגש- כל זה לא מעט הודות לכם. היות ואני יותר מבוגר מכולכם, ואני יכול להיות הסבא שלכם תרשו לי להגיד מנקודת ראות של סבא: כשאני רואה את הילדים הנפלאים האלה, אני יודע שמי שהביא אותם לעולם זה ההורים. השקעתם בהם כל כך הרבה אהבה, חוכמה ומסירות נפש, כבוד ואומץ לב ביחד. לא הכרתי אותם אישית אבל ראיתי את ההליכה שלהם בצילומים- ואפשר לראות שמדובר בנערים תמימים וישרי דרך. שלושתם יחד אמונים על התורה ואני גאה שיש לנו הורים כאלה. שלוש משפחות כאלו יכולות להרים עם לגבהים שלא ידע כמוהם. מזה כמה ימים שיש ישראל אחרת, מאוחדת, מלוכדת, מתפללת לוחמת. מרגישה שהצדק עומדת לימינה- זהו המצב. החיים של הילדים האלה לא יסולאו בפז. אני כמו הרבה אזרחים אחרים מרגיש שהם ילדים שלנו ולא רק שלכם". 

גורם בכיר בצה"ל מסר בהמשך לאירועי הלילה: "אנחנו הלילה עם תמונת מצב של 30 עצורים ברחבי יהודה ושומרון, 14 יעדי דעווה, היו כמאה איתורים וסריקות ביהודה ושומרון, בחלק מהמקרים נמצאו אמצעי נשק מאולתרים. עלינו על אחוזת הסטודנטים בברזט, שם הוחרם ציוד רב, כמו כן היו שני עצורים משוחררי עסקת שליט. בשונה מהימים הקודמים, הלילה הייתה הגברת חיכוך מסוימת - במחנה ג׳נין פגענו בשני משליכי מטענים, נראה כי הציבור קצת יותר מתחכך בכוחות. אנחנו במגמת שיפור בשטח, ממשיכים לסרוק יעדים. צה"ל מתמקד בשני מאמצים, האחד החקירה וכל מה שקשור למעגל הפנימי, מתוך מטרה להגיע לחטופים ובמקביל ללחוץ את השטח דרך הפעילות הזאת, היא תיקח זמן ולא נוכל למדד אותה בימים, נדרשת כאן הרבה נחישות, יש כאן צורך לטפל באירוע של החמאס באיו"ש באופן ממוקד. יש כאן מאבק או פעולה שלא נמדדת בקו סיום לחימה, יש כאן מאבק שיטתי המצריך הרבה אורח רוח. האנשים עובדים מסביב לשעון בכדי לחבר את הפעילות המודיעינית לפעילות המבצעית, אין כאן עניין אקראי בעצירת האנשים. זוהי פעילות ממוקדת מודיעין, יחד עם השב״כ. יש מקומות שהסריקות נערכות באזורים רחבים יותר ויש מקומות שהפעולות יותר ממוקדות".

קרדיט צילום תמונות בית הנשיא: מארק ניימן / לע"מ
תמונהראשית: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה