שורה של הקלות בארנונה לתושבים ובעלי העסקים בירושלים



הגדלת שיעור ההכנסה המזכה את התושבים בהנחה בארנונה, הפחתה של 2% בארנונה לעסקים בשנים 15-14, תעריף מוזל לאולמות שמחה, אלה הן חלק מההטבות שמקדמת העירייה, כעת ההטבות צריכות לעבור את אישור שרי הפנים והאוצר

במועצת העיר הקרובה יובאו לאישור שורה של הנחות והקלות בארנונה לתושבי העיר ובעלי העסקים זאת במטרה לעודד את הפעילות העסקית בעיר ולהגביר את הצמיחה הכלכלית והאטרקטיביות של העיר בקרב בעלי עסקים.

ראש העיר ניר ברקת "כלכלת העיר נמצאת בצמיחה. הצעדים שאנו יוזמים  יהפכו את ירושלים לאטרקטיבית יותר המושכת אליה יותר תושבים ועסקים, זאת לצד ההשקעות הרבות שלנו בהעלאת איכות החיים של התושבים. אני רואה חשיבות רבה בעידוד העסקים בעיר. מתן ההטבות לבעלי העסקים בארנונה תעודד את המסחר, תמשוך עסקים לעיר, תביא לתוספת משרות ותביא לצמיחה כלכלית ממנה ייהנו כל תושבי העיר".

בין ההטבות המרכזיות: הגדלת שיעור הכנסה המזכה להנחה בארנונה לזכאים ב 4.5% דבר שיגדיל את גובה ההנחה מארנונה  לתושבים רבים, סטודנטים ומשפחות.

בנוסף מבקש ראש העיר להפחית את הארנונה למשרדים, עסקים ומסחר בשיעור של 2% בשנים 2015-2014 במטרה לעודד את המסחר בעיר. העירייה ביקשה הפחתה בארנונה לעסקים ב- 1% בשנת 2014 שטרם אושרה על ידי משרד הפנים. במידה ותאושר הבקשה תבקש העירייה הפחתה של 1% בארנונה לעסקים גם בשנת 2015. במידה והבקשה לא תאושר, תבקש העירייה הפחתה של 2% בארנונה לעסקים בשנת 2015.

כמו כן מבקשת העירייה לאשר תעריפים מוזלים לאולמות שמחה וזאת בנוסף להקלות שהתבקשו בשנת 2014 למחסנים עסקיים גדולים ומרכזי שירות בנקאיים.

העירייה מבקשת ליצור סיווג ארנונה חדש למרכז ספורט רב תכליתי ששטחו מעל 10,000 מ"ר כך שיזכה לתעריף מופחת ומדורג בארנונה.

בנוסף, בשנת 2015 תחל העירייה בגביית ארנונה כפולה מדירות הרפאים בעיר, יוזמה שיזם ברקת ואומצה על ידי שר הפנים והממשלה. ארנונה כפולה תיצור תמריץ לבעלי הדירות להשכירן לצעירים וסטודנטים. 

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הארנונה, נחמניאל סבן מציין: "צו הארנונה החדש, שם את תושבי העיר במרכז. במסגרתו הורחבו ההנחות לתושבי העיר הנזקקים ולבעלי עסקים בעיר. בעיר שבה מתגוררים צעירים לצד מבוגרים, יהודים לצד ערבים, חרדים לצד חילונים, תלמידי ישיבה לצד סטודנטים, ובעלי עסקים המספקים תעסוקה לתושבי העיר, היה צורך לתת מענה שיקיף את כולם ובצו הארנונה זה שוקף בצורה מיטבית"

סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ' מסר: אני שמח לראות שתהליך נוסף אותו הובלנו מול ממשלת ישראל בתחום הוזלת מחירי הדיור, מגיע להבשלה ולמימוש בצו הארנונה של 2015. היוזמה של התעוררות להכפלת המס על דירות הרפאים בעיר היא משמעותית בכמה מובנים: ראשית, היא תגרום לחלק מבעלי הדירות להשכירן ולהכניסן לשוק הנדל"ן, שנית, היא תגדיל את הכנסות העירייה ותביא לשיפור חיי התושבים בעיר ושלישית, היא מעבירה מסר לבעלי הנכסים שתופעת דירות הרפאים איננה רצויה בירושלים ופוגעת במרקם החברתי בעיר.

התעוררות תמשיך לפעול בנחישות ובמגוון כלים כדי להשאיר צעירים בירושלים וכדי להקל על מצוקת הדיור, הן באמצעות מהלכים חריפים יותר לטיפול בתופעת דירות הרפאים, הן באמצעות החקיקה לקיצור הפטור מארנונה לנכסים נטושים והן באמצעות בנייה להשכרה ופרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי העיר".

שורת ההנחות בארנונה תועבר לאישור מועצת העיר וטעונה את אישור שרי הפנים והאוצר.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה