אחרי 3000 שנה: העיר העתיקה בירושלים הופכת נגישה לנכים



מנגישים את העיר העתיקה : העיר העתיקה תהפוך לנגישה עבור נכים על כיסאות גלגלים, נכי הליכה, עיוורים וכבדי ראייה, פרויקט ההנגשה מתבצע באזורי תיירות ובאזורי מגורים. בימים אלה הושלמו 3 המסלולים הראשונים

פרויקט ההנגשה מתבצע באזורי תיירות ובאזורי מגורים. בימים אלה הושלמו 3 המסלולים הראשונים, סביב הרובע היהודי ואזור המוריסטאן, ובמהלך השנה הקרובה יושלמו שלושה מסלולים נוספים. בין הפעולות שנעשו: מהלכי שיפועים, המאפשרים לכסא גלגלים לעבור בנוחות, מודלים של שילוט ללקויי ראייה, שיכולים לחוש את המודל וללמוד את השטח לפני היציאה למסלול, משטחי התראה משושים, המתריעים למטייל שהוא במסלול הנכון, ועוד.

הנכים יוכלו להגיע לראשונה למקומות הקדושים והמרתקים של העיר ירושלים. מדובר בפרויקט מיוחד של הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים וביטוח לאומי, בעלות של 20 מיליון ₪, יאפשר מעתה גם לנכים לטייל ברובע היהודי, בכנסיית הקבר ובעיר דוד, מקומות שלא היו נגישים להם קודם לכן.

בנוסף, הופקו מפות עם צירי התנועה המונגשים אותן יכולים המבקרים יכולים לגשת לקבל בלשכות המידע. את המסלולים ניתן להוריד גם לסלולר דרך אפליקציית הטיולים של העיר העתיקה, "סיורים קוליים בירושלים". אפליקציה חינמית, עם מעל 103 אלף משתמשים, שהופקה במיוחד עבור התיירים והמבקרים ע"י הרשות לפיתוח ירושלים בשלוש שפות [עברית, אנגלית ורוסית]. 5 מתוך 16 הסיורים הקוליים בעיר העתיקה מונגשים לאנשים בעלי מוגבלויות. כל סיור מלווה במפה, סרטון וידיאו, הסברי אודיו, טקסט לכבדי שמיעה, והוא זמין לאחר הטענתו גם ב- off-line, כאשר שירות האינטרנט לא זמין.


בחודש הקרוב יושק שירות שאטלים חינמי עבור המבקרים בעיר העתיקה, שיוכלו להחנות את רכבם בחניון הסמוך למתחם התחנה ולעלות על רכב המותאם גם לנכים, שייקח אותם לעיר העתיקה ובחזרה.

תמונה ראשית: flash 90, תמונות בגוף הכתבה: מרב דביש בן משה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה