קבוצת הנוער של אור ירוק לשר התחבורה: "הפעל תכנית לימודי תאוריה בבתי הספר"



קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק בתיכון הניסוי ובמכללת אורט בירושלים, שיגרה לאחרונה מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו מבקשים חברי הקבוצה מהשר לפעול למען תכנית לימודי תיאוריה במסגרת הלימודים בבתי הספר

כידוע, כל אדם המעוניין בהוצאת רישיון נהיגה במדינת ישראל מחויב לעבור את מבחן התיאוריה, הבוחן את הידע של הנבחן בחוקי התנועה, בתמרורים השונים ומשמעותם, הבנת כללי השתלבות בתנועה ואת ההיכרות של הנבחן עם הרכב ותפעולו.

בני הנוער כתבו לשר, כי כיום נוהגים המועמדים לקבלת רישיון נהיגה ללמוד למבחן התיאוריה באופן עצמאי באתרי האינטרנט השונים ו/או בעזרת חוברת לימודי תיאוריה. הם מציינים כי רבים מהנבחנים לא מצליחים לעבור את מבחן התיאוריה ונדרשים לגשת שוב למבחן, ובחלק מהמקרים הם אף נאלצים לשלם עבור קורס לימוד תיאוריה, על מנת להגביר את סיכוייהם להצלחה במבחן זה. בני הנוער, החתומים על המכתב, מציינים כי מדובר על הוצאה גדולה למדי עבור תלמידי הנהיגה, במיוחד כיוון שהיא מתווספת ללימודי הנהיגה הכרוכים בהוצאה גדולה ממילא.

לכן, מבקשים בני הנוער משר התחבורה, לקדם לימודי תיאוריה במסגרת לימודי בית הספר, בכדי שהנהגים העתידיים יוכלו ללמוד בצורה יסודית את הנושאים התיאורטיים ובתוך כך להגביר את סיכוייהם להצלחה בבחינה מבלי להוציא סכומי כסף נוספים ללימודי הנהיגה.

 עמותת אור ירוק: "על המדינה להפעיל בבתי הספר תכניות מיוחדות לחינוך תעבורתי, כחלק ממסגרת הלימודים. בין היתר, מוטלת עליה האחריות לספק לתלמידי התיכון הכשרה יסודית ומקיפה לקראת קבלת רישיון הנהיגה. הכשרה זו צריכה להעניק למועמדים לקבלת הרישיון את הידע לו הם זקוקים לפני שהם הופכים לנהגים מן המניין כולל הסכנות העלולות לארוב להם בדרכים. כך ניתן יהיה להכין אותם בצורה הטובה ביותר לנהיגה בכבישים באופן שיכול להציל חיים".

בשנים האחרונות מפעילה עמותת אור ירוק קבוצות נוער בתוך כתלי בית הספר, מתוך רצון לחנך את בני הנוער, להיות מנהיגים צעירים בבטיחות בדרכים ולהוביל את הקהילה בה הם חיים להישגים בתחום בטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה