נלחמים על התואר



המאבק של הסטודנטים במכון לנדר בשיאו. היום (יום א') יגיעו כל הצדדים לבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון גורלי. בשעה זו (14:00) מתקיימת הפגנה של העובדים והסטודנטים תחת הכותרת "קחו אחריות ותנו צ'אנס לשיקום המכון"

החובות של מכון לנדר עומדים  על סך של כ-22.5 מיליוני שקלים. זה כבר יותר משבועיים שהסטודנטים במכון נמצאים במצב של חוסר וודאות, היום (יום א') יגיעו הצדדים לבית המשפט המחוזי בתקווה שיימצא פיתרון למצב. 
 

ברביעי האחרון הוגשה העמדה של המועצה להשכלה גבוהה שציינה כי לא תיתן לגורמים שהופיעו בפני המועצה להפעיל את המכון, מה שאומר שבמידה ולא יינתן אישור למהלך המכון יעמוד בפני פירוק. 

"מכון אקדמי לנדר מהווה דגל לשילוב חרדים, נשים, בעלי צרכים מיוחדים. לא ייתכן כי בכזו קלות מכניסים למעגל האבטלה מאות מרצים ועובדי מנהלה, לא ייתכן כי המל"ג לא ממצא את הבדיקות  כאשר על הפרק ישנם פתרונות ברי קיימא, פירוק המכון או העברת הסטודנטים הינו הרה אסון הן לסטודנטים וכמובן לעובדים, אין זה פתרון ישים"  טוביה ברוקנר חבר מועצת הסטודנטים במכון אקדמי לנדר.

לדברי הסטודנטים מדובר בפגיעה בציבור גדול שבו יש גם קמפוס נשים, קמפוס חרדים, ותוכניות  המאפשרות להשתלב בשוק העבודה והחברה בישראל בשל אופי הלימודים המאפשר עבודה לקיום בבקרים ולימודים בערב. "יש לנו מאות אמהות חרדיות הנאבקות לקיומן בעבודה ביום ולומדות בערב על מנת לשפר את תנאי מחייהן ולאף אחד לא אכפת, רואים אותנו כטפילים אבל גורם לא מוכן לסייע, נסיעה לאריאל אינה ראלית לנשים כמוני" אמרה נעמי  אמא לשישה ילדים.

מעל 4 מוסדות אקדמים בקשו לקלוט את הסטודנטים אך המל"ג אינו מאפשר זאת.

ביום שישי קיים ראש עיריית ירושלים פגישה דחופה עם נציגי הסטודנטים המרצים ועובדי המנהלה והביע את תמיכתו במאבקם, ראש העיר אמר כי יגיע לבית המשפט היום.

בשעה זו (14:00) מפגינים הסטודנטים והעובדים מחוץ לבית המשפט בבקשה "שייקחו אחריות על מצבם ויתנו צ'אנס לשיקום המכון".

כמו כן ציינו הסטודנטים כי במקום יקיימו גם תפילה לשחרור החטופים בשלום.


תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה