מתפללים למען תלמידי הישיבה



הרבנים יצאו בקריאה להרבות בתפילות לשלומם של הנערים. הלילה (יום ש') התקיימה בכותל המערבי תפילה המונית להשבת שלושת החטופים. 700 בית ספר יפסיקו היום (יום א') את הלימודים ביוזמת המנהל החינוך הדתי ויצטרפו לשאת תפילה משותפת מישיבת מקור חיים בגוש -עציון

כוחות הביטחון ממשיכים במאמצים לאיתור הנערים הנעדרים. במקביל נמשכות ברחבי הארץ התפילות לשלומם.

אתמול (יום ש') הותרו לפרסום שמותיהם של הנערים גיל-עד שאער, בן 16 מטלמון, נפתלי פרנקל, בן 16 מנוף איילון ואייל יפרח בן ה-19 מאלעד.

המונים מכל רחבי הארץ ינהרו הערב לכותל המערבי, לעצרת התפילה להצלתם של הנערים החטופים, בעקבות פנייתו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א. הרב לאו הודיע אמש על כינוס מועצת הרבנות בהשתתפות הרבנים הראשיים, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א וחברי המועצה ברחבת הכותל יחד עם כל עם ישראל לתפילה ולזעקה לשלום הנערים החטופים.

מאז ההודעה על העצרת הודיעו גופים רבים, ארגונים ומוסדות מכל חלקי העם כי ישתתפו בעצרת - אשר תהפוך למפגן סולידריות ותפילה.
בין הגופים והאישים אשר אישרו הגעה: חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, שרים בכירים, ח"כים, רבנים, עשרות ראשי ישיבות מכל חלקי עולם התורה, חניכי בני עקיבא, חניכי המכינות הקדם צבאיות, אלפי מתנדבי "זק"א" ו"איחוד הצלה" אשר הנהלות הארגונים קראו למתנדביהם להגיע לעצרת בכותל, סטודנטים מתנועת אם-תרצו ופעילי תנועת ישראל שלי.
רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', העמיד לרשות האירוע את כל הצרכים הנדרשים.
בתוך כך, מתוך רצון לאחד את עם ישראל בכל רחבי תבל, שוחח היום הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו שליט"א עם רבני מדינות, ובהם ועידת רבני אירופה, ארגון הRCA בארה"ב ולרבה הראשי של דרום אפריקה הרב זאב גולדשטיין. כן פנה הרב לאו לכל אלפי שלוחי חב"ד בכל פינה בעולם כדי שיצטרפו בשעה 19:00 שעון ישראל לתפילה עולמית משותפת. הרב דוד לאו אומר כי "זו העת לאחדות, להוכיח כי כל ישראל ערבים זה לזה. נוכיח לאויבינו המבקשים ברעתנו כי עם ישראל חי וקיים, ובכוח התפילה נראה בקרוב את בנינו שבים לביתם להוריהם ולעם ישראל בריאים ושלמים".

בנוסף, ביוזמת מנהל החינוך הדתי, יפסיקו היום (יום א') הלימודים בכ-700 בתי ספר  ובאלפי גני הילדים למשך כחצי שעה בכדי לשאת תפילה משותפת להצלתם של הנערים החטופים, תלמידי ישיבות 'מקור חיים' ו'שבי חברון'.


התפילה המרכזית תתקיים בישיבת 'מקור חיים', (בה לומדים שניים מבין החטופים), בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, ראש הישיבה הרב דב זינגר והנהלת החינוך הממלכתי דתי בישראל. התפילה תשודר בשידור חי לכל בתי הספר וכן לציבור הרחב באמצעות אתרי האינטרנט. ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החינוך הדתי: "בשעה קשה זו, יחד עם כל עם ישראל, ליבנו עם המשפחות היקרות, וכולנו עומדים בתפילה לשחרורם והצלחתן של נפתלי, גלעד ואייל תלמידנו - ילדינו היקרים. אנו קוראים לכולם להצטרף היום לתפילתם של תינוקות בית רבן. "ואל כביר לא יימאס תפילת רבים"."

כמו כן, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הודיע אתמול (יום ש') למזכירות הממשלה על משיכת הצעת המחליטים להוספת 5000 פועלים פלסטינים שהייתה אמורה להיות מאושרת היום (יום א') בישיבת הממשלה לטובת השתלבותם בענף הבניה בישראל.

השר אורי אריאל: ״בימים קשים כאלו שאנו עסוקים בתפילות להחזרת בנינו שנחטפו בידי מי שיצאו משטחי הרשות הפלסטינית, אין מקום לאישור החלטה שכזו. כולנו כעת מחזקים את ידי חיילי צה״ל ומערכת הביטחון ומתפללים לבשורות טובות במהרה״.


תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה