מרחיבים את "מלון רון" ההיסטורי במרכז העיר



הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה היום (יום ד') את התכנית להרחבת מלון רון במרכז העיר ירושלים. התכנית כוללת בניה של 6 קומות נוספות על הבניין הקיים שיוקמו בסגנון ירושלמי מסורתי

מבנה בית המלון ממוקם ברחוב יפו 44, מול כיכר ציון.המבנה ההיסטורי משנות ה- 20 שימש כמקום לנאומים באספות בחירות ושאר אירועים פוליטיים. המרפסת במבנה נכנסה להיסטוריה כי מעליה הכריז מנחם בגין שיצא מהמחתרתב- 03.08.1948 על פירוק אצ"ל והצטרפות לוחמיו לצה"ל. כמו כן, הבניין שימש כמקום לנאומים אל מול כיכר ציון באספות בחירות ושאר אירועים פוליטיים.

כעת אישרה הוועדה לתכנון ובנייה להרחיבו תוך כדי שמירה על המקום. 

שתי הקומות הקיימות ישמשו למסחר ובקומות שמעליהן יוקם מלון ובו 96 חדרים. חשוב לציין כי המבנה הקיים בן שתי הקומות שהוקם בשנות העשרים של המאה ה-20 הינו מבנה לשימור וישומר באופן מלא.

כמו כן, תתבצע הוספה של כ- 100 חדרי מלון במרכז העיר היא צעד נוסף בפעולות הרבות של העירייה לחיזוק מרכז העיר והחזרתו למקומו הטבעי כמרכז התרבותי והעסקי של ירושלים.

הבניין נבנה בשנות העשרים של המאה ה- 20 על-ידי עזרא ופנחס קוקיא, מעשירי ירושלים. בשנת 1926 עבר אליו "מלון תל-אביב" שבבעלות משפחת וורשבסקי. בנוסף, בבניין זה שכן אחד מבתי הקפה המפורסמים בירושלים: "קפה וינה".

 

תמונה- הדמיות למלון – יש לתת קרדיט ל- י. מולכו אדריכלים בע"מ.

תמונה של מנחם בגין על מרפסת מלון "רון" (אז ת"א), בהכרזתו על פירוק האצ"ל – קרדיט לצלם: FRED CSASZNIR.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה