נדחתה בניית חניון 'אגריפס' בשוק מחנה יהודה



תנועה לאיכות השלטון ו'אדם טבע ודין' הגישו התנגדות לבניית חניון תת קרקעי בשוק מחנה יהודה, ההתנגדות שהוגשה לעיריית ירושלים התקבלה והביאה לדחיית בניית החניון בשנה

לישיבת ועדת התכנון והבניה שבחנה את הבקשה לבניית החניון הגיעו עשרות תושבים מודאגים שהביעו התנגדותם בשל החשש בפגיעה במרקם החיים, המסחר והתשתיות בשכונה. הוועדה דחתה את הבקשה והורתה לבחון אותה בשנית ולבצע בדיקה נוספת של הפרויקט שבמסגרתה יובאו חלופות ופתרונות לקשיים עליהם הצביעו התנועה לאיכות השלטון ו'אדם טבע ודין'.

התנועה לאיכות השלטון ו'אדם טבע ודין' טענו נגד הפרויקט כי הוא אינו מבוסס על תכניות מפורטות לפי דין, ולכן לא ניתן להעניק לו היתר בנייה. כמו כן, נטען בהתנגדות, כי דבר הגשת הבקשה להיתר לא פורסם על גבי מודעות באזור – לפי חוק התכנון והבנייה, וכך נשללת למעשה זכותם המהותית של מתנגדים פוטנציאלים להגיש כתב התנגדות.

בכתב ההתנגדות שהוגש לעיריית ירושלים נכתב: "החניון שבו עוסקת הבקשה להיתר הינו פרויקט בנייה גדול ומורכב שבנייתו אמורה להתקיים בשטח מבונה, צפוף ושקק תנועה ומסחר. אין ספק כי בניית החניון תהיה בעלת השפעה דרמטית על תפקוד השוק והאזור כולו ותצריך מומחיות ומקצועיות מיוחדת מכל הנוגעים בדבר". עוד נכתב בהתנגדות כי "הבקשה להיתר מוכשרת אפוא על מצע ריק מכל תשתית נורמטיבית תכנונית קונקרטית רלוונטית".  בתוכנית לא מפורטים ייעודי הקרקע השונים לרבות פירוט על תכנון מערכת הביוב והניקוז, תיאום עם חברת החשמל, הוראות למניעת שריפות וכיוצא באלה.

התנועה לאיכות השלטון מברכת על דחיית הבניה: "אין צורך להכביר במילים על הצורך והחובה לנהל את ענייני הרשות המקומית בשקיפות ותוך שמירה נאותה על הכללים הפרוצדוראליים והמהותיים הקבועים בחוק- על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפרויקט בנייה מהותי ובסדר גודל כה משמעותי דוגמת החניון המדובר."  


תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה