פסטיבל "יוצרים צמי"ד – ירושלים"



יותר מ- 350 אמנים יופיעו בכ- 60 מופעים במשך עשרת ימי הפסטיבל, שיתקיים ב- 11-20 ביוני, ברחבי העיר, כמדי שנה רדיו ירושלים מאמץ את הפסטיבל במסגרת תרומה לקהילה ויקיים שידור מיוחד במתחם התחנה

זו השנה השמינית, הפסטיבל הבינלאומי "יוצרים צמי"ד", מיזם תרבותי וחברתי פורץ דרך, היוצר במה מכובדת ליצירתם המגוונת של אמנים בעלי צרכים מיוחדים ודיאלוג תרבותי חדש ומעצים בינם ובין הקהל הרחב.

הפסטיבל מתקיים בניהולה של המחלקה לאוכלוסיית צמי"ד (צרכים מיוחדים) במינהל תרבות, חברה ופנאי בעיריית ירושלים ומהווה נדבך חשוב בפועלה של העיר לתרום לקידום ערכי סובלנות וקבלת והכלת האחר בחברה הישראלית. במקביל להיותו נקודת שיא בפעילות השנתית המתמשכת של מרכזי צמי"ד הפועלים ברחבי ירושלים, הפסטיבל מאחד יוצרים בעלי צרכים מיוחדים מרחבי הארץ. אירועי תיאטרון, מחול, מוסיקה, כנסים ויריד אמנים יתקיימו ברחבי העיר: ז'ראר בכר, תיאטרון ירושלים, מתחם התחנה, מוזיאון ישראל, סינמטק ירושלים, בנייני האומה, שד' ממילא, בית שמואל ובשכונות העיר.


רדיו ירושלים יאמץ גם השנה את הפסטיבל במסגרת שידור מיוחד ממחם התחנה שיתקיים ביום שני  16.6, החל מהשעה 16:00. זה כבר שנים שהרדיו לוקח חלק בפסטיבל זאת במסגרת תרומה לקהילה. 

לצד היותו אירוע תרבות איכותי ומגוון, נותן הפסטיבל מענה לתופעת הדרת אנשים עם מוגבלויות מהמרחב הציבורי ולסקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות על פיהם אחוז גבוה מהישראלים לא מעוניין להתגורר בשכנות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ומייחס להם תכונות שהן תוצר של דעות קדומות.

בין מופעי הפסטיבל: Tap Tap , אורחי הפסטיבל מצ'כיה - להקה מוסיקלית של אמנים עם מוגבלויות מפראג, סטנד אפ בחשיכה - עם מיטב הסטנדאפיסטים, כעפעפי שחר - הצגה ע"פ ספרו של חיים סבתו, כוכבים על גלגלים - עם קבוצות המחול על כיסאות הגלגלים מבתי הלוחם בארץ, רוק בראש - בהשתתפות הרכבים נבחרים של להקות של עמותת שק"ל, תיאטרון שיאים והצוללת הצהובה, להקת ח"מ (חרשים מופיעים) שרים אריק אינשטיין - בשפת הסימנים, הגוף והריקוד, פלאש מוב - ריקוד רחוב המוני, אם יש אהבה - מופע של שחקני אקי"ם ירושלים, כפית של זהב, העולם ע"פ אלון, לאהוב ללא גבול, ניגונים, קול ששון וקול כלה, פותחים בתים לאמנים ועשרות מופעים ואירועים נוספים.

   

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "מעבר להיותו פסטיבל אמנותי ברמה גבוהה, הפסטיבל הוא בעל ערך אחר בהיותו ביטוי לשותפות הגורל, לדאגה לכל אחד ולמחויבות לעזרה הדדית. אנו נמשיך ליצור שיתופי פעולה ולמצוא דרכים נוספות לקדם את אוכלוסיית הצרכים המיוחדים, זו חובתנו ואחריותנו כחברה והפסטיבל מוכיח שאכן, 'השמיים הם הגבול'".

שרה סלמן, מנהלת המחלקה לאוכלוסיית צמי"ד בעיריית ירושלים: "בעשרות מופעים מגוונים מוכיחים לכולנו האמנים שיצירה אמנותית היא שפה בינלאומית, פורצת גבולות ומגבלות. בפסטיבל המרגש הזה נמדד האדם ע"פ אמנותו, לא ע"פ מגבלותיו".

 



המחלקה לאוכלוסיית צמי"ד (צרכים מיוחדים) הוקמה באגף חברה, מינהל תרבות חברה ופנאי בעיריית ירושלים במטרה לקדם את נושא שעות הפנאי של אוכלוסיה זו בתחומי חברה, תרבות וספורט. המחלקה פועלת על פי שלושה עקרונות מנחים: א. מתן אפשרות לכל אדם עם צרכים מיוחדים ליהנות מפעילות מגוונת בשעות הפנאי. ב. שילוב מקסימאלי עם ובתוך החברה הנורמטיבית. ג. פעילות באזור המגורים. במסגרת אוכלוסיית צמי''ד נכללים: נכי גפיים, חרשים, תסמונת דאון, פיגור, אוטיסטים, עיוורים, בעלי ליקויים אורגניים, הפרעות התנהגות, הפרעות נפשיות ורגשיות, ליקויי למידה ועוד. בירושלים בלבד אלפי ילדים ובני נוער המוגדרים בעלי צרכים מיוחדים ולמעלה מ- 10,000 מבוגרים. כיום פועלים בירושלים 21 מוקדי צמי''ד, גם במגזר החרדי והערבי, בהם ניתנים שירותים רבים ומגוונים של העשרה ופנאי.

 

תמונה ראשית: באדיבות יח"צ, תמונה בגוף הכתבה: קרדיט: כפיר בולוטן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה