זעקת הסטודנטים של מכון לנדר



1200 סטודנטים במכון לנדר חוששים לגורלם, המבחנים בשבועיים האחרונים בוטלו, האתר של המכללה אינו פועל כרגיל ועדיין אין פתרון

לפני שבועיים התבשרו הסטודנטים שהמכללה (מכון לנדר) נמצאת על סף פשיטת רגל ובהליכי פירוק ומאותו רגע הם נמצאים במצב של חוסר וודאות ואינם יודעים איך ואם בכלל יזיימו את שנת הלימודים הנוכחית. 

חובות המכללה הגיעו לסך
של כ-22.5 מיליוני שקלים. בתחילת החודש הגיש המכון באמצעות עורכי דינו (יצחק יונגר וישי מאירסדורף, ממשרד פרידמן יונגר ושות') בקשה להפאת הליכים בטענה "שהמכללה אינה יכולה לעמוד בתשלום חובותיה ותאלץ להפסיק לאלתר את פעילותה". עוד נכתב בבקשה כי "על מנת למנוע נזק בלתי הפיך של אובדן שנת לימודים אקדמאית לכ- 1,200 סטודנטים הלומדים במכללה... מתבקש בית המשפט הנכבד ליתן צו לפיו במהלך 14 הימים ממועד מתן הצו".

השופט דוד רוזן, שופט בית המשפט המחוזי אישר את הבקשה, אתמול (יום ג') הוגשה עמדה לבית המשפט של קולט הנכסים הרשמי שתומכת בהמשך ניסיונות ההפעלה. מאוחר יותר בערב הוגשה העמדה של המועצה להשכלה גבוהה שציינה כי לא תיתן לגורמים שהופיעו בפני המועצה להפעיל את המכון, מה שאומר שבמידה ולא יינתן אישור למהלך המכון יעמוד בפני פירוק. 

 
אלון טטרו סטונדט שנה ב' למנהל עסקים אומר "יש אנשים שעובדים מאוד קשה כדי לממן את התואר ופתאום אומרים להם תסתדרו, אחרי שהם שילמו כבר על השנה. אין שקיפות איך יכול להיות ש-22 מיליון שקלים נעלמו מקופת עמותה ואף אחד לא שם לב. עוד מוסיף אלון "הכי צורם לי כסטודנט שמכללה כזו המרכזת אליה מגוון רחב של אוכלוסיה תיסגר, במכללה יש סטודנטים מכל המגזרים וזה פשוט חבל. אם בסופו של דבר המכללה תחסגר ואני אצטרך לחפש מכללה אחרת, לא תהיה לי ברירה אלא לעזוב את ירושלים ואני מאמין שכמוני יש עוד רבים".
מכון לנדר הוקם כעמותה בשנת 2004 ומשמש כמוסד להשכלה גבוהה המורכב מבית הספר למינהל עסקים, בית הספר ללימודי ארץ ישראל וירושלים.

כעת, כל אותם סטודנטים עלולים למצוא את עצמם מסיימים את שנת הלימודים מוקדם מן הצפוי ולחפש מסגרת לימודים אחרת.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה