מנכ"ל הדסה ד"ר אביגדור קפלן התפטר



כשבועיים לאחר חתימת תכנית ההבראה מנכ"ל הדסה ד"ר אביגדור קפלן הגיש מכתב התפטרות, מי שתמלא את מקומו היא פרופ' תמר פרץ ראש אגף אונקולוגיה אשר תמונה לממלאת מקום מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה

כשבועיים לאחר אישורו של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, את תכנית ההבראה למרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה קיבל היום (יום ב') מ"מ יו"ר דירקטוריון בית החולים אבי בלשניקוב, את הודעת התפטרותו של המנכ"ל ד"ר אביגדור קפלן.

עם קבלת התפטרותו של ד"ר קפלן על ידי דירקטוריון החברה, יסיים ד"ר קפלן שנה בתפקידו כמנכ"ל המרכז הרפואי, קפלן נבחר לתפקיד על מנת ליישם תכנית הבראה למוסד הרפואי שנמצא בגרעון של 300 מיליון ש"ח לשנת 2013 וגרעון מצטבר של 1.3 מיליארד ש"ח. ד"ר קפלן פעל לצמצום גרעון בית החולים, לצמצום כ"א ולשינוי ארגוני של המערך הרפואי וריענון שדרת הניהול בבית החולים.

כזכור בחודש מאי האחרון לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן הובא לאישור ההסכם בבית המשפט המחוזי בעיר ובכך הסתיימה תקופת הקפאת ההליכים.

 תהליך גיבוש הסכם ההבראה היה ארוך ודרש סנכרון של מספר גורמים גדול מאד. משלא ניתן היה להגיע להסכמים עם ועדי הרופאים וספקים בתחילת פברואר 2014 הוגשה בקשה להקפאת הליכים אותה הוביל ד"ר קפלן לאחר גיבוש הסכם עם המדינה ונשות הדסה. ד"ר קפלן היה הרוח החיה מאחורי הצעת הנאמנים, עו"ד ליפא מאיר ועו"ד אשר אקסלרוד, לבית המשפט לאחר מו"מ קשה עם ועדי העובדים והנושים. גיבוש הסכם ההבראה התאפשר לבסוף בהמשך להסכם שנערך בין ממשלת ישראל לנשות הדסה אשר קיבל את אישורו של בית המשפט.

הדירקטוריון קבל את התפטרותו של ד"ר קפלן והודה לו על תרומתו הרבה. אבי בלשניקוב מ"מ יו"ר דירקטוריון המרכז הרפואי : " ד"ר קפלן הוביל מהלכי התייעלות רבים בבית החולים  והיה הקברניט אשר הוביל את הספינה המפוארת להסדר ההבראה שאושר על ידי בית המשפט . אנו מודים לו על תרומתו הרבה ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו."

מי שתמלא את מקומות של קפלן היא פרופ' תמר פרץ ראש אגף אונקולוגיה ומבכירי הרופאים בהדסה  אשר תמונה למ"מ מנכ"ל המרכז הרפואי ויחד עם שדרת הניהול בבית החולים, בראשות רו"ח והעו"ד שלמה סירקיס המשנה למנכ"ל המנהלתי, יובילו את הדסה למימוש תכנית ההבראה וההתייעלות תוך שימת המטופל במרכז העשייה הרפואית המיטבית של המרכז הרפואי. זאת תוך גיבוש הממשל התאגידי החדש, כפי שהוסכם כחלק מתוכנית ההבראה וקיבל את אישור בית המשפט.

פרופ' תמר פרץ (61) נשואה ואם לשניים משמשת ראש אגף אונקולוגיה במרכז הרפואי הדסה. בשנת 1980 סיימה את לימודי הרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים ובשנת 1986 סיימה את ההתמחות באונקולוגיה בהדסה עין כרם. משנת 1994 היא מנהלת מכון שרת ומנהלת המחלקה האונקולוגית של המרכז הרפואי הדסה (הדסה עין כרם והדסה הר הצופים).

פרץ היא פרופסור מן המנין בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. ומכהנת  כראש הקתדרה לאונקולוגיה ע"ש לורנס שכט. פרופ' פרץ זכתה במענקי מחקר ופרסמה (בשיתוף עם חוקרים נוספים) למעלה מ-140 מאמרים בכתבי עת מדעיים וכן עשרות פרסומים אחרים. 

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה