כתב אישום: נער בן 18 חשוד בביצוע תג מחיר באבו גוש



פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), הגישה היום (יום א') לבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד נער בן 18 בגין ביצוע עבירות של השחתת פני מקרקעין מתוך מניע גזעני וחבלה במזיד ברכב מתוך מניע גזעני

על פי כתב האישום קשרו הנאשם ואחרים, שזהותם אינה ידועה, קשר לפגוע בכלי רכב בדרך של ניקוב צמיגיהם ולרסס סיסמאות בישוב אבו גוש, כל זאת על רקע גזעני אידיאולוגי כנגד הציבור הערבי בישראל.

על מנת לקדם את הקשר ולהוציאו אל הפועל, הצטיידו הנאשם והאחרים בתרסיס צבע וכלים חדים שישמשו בידם לניקוב הצמיגים.

בתאריך 17.6.13 הגיעו הנאשם והאחרים באוטובוס אל הישוב קרית ענבים ממנו צעדו אל אבו גוש. בסביבות השעה 2:30, בחסות החשכה, הגיעו לרחוב הנטאף באבו גוש וכתבו על אחד הרכבים במקום וכן ריססו על גדרות במקום כתובות "גזענות או התבוללות" וכן "ערבים החוצה".

בנוסף, הנאשם והאחרים ניקבו את צמיגיהם של רכבים שחנו באותה העת ברחוב, והכל מתוך רצון לפגוע ברכבים השייכים לתושבים הערבים הגרים במקום. במסגרת זו ניקבו הנאשם והאחרים את צמיגיהם של כ-34 רכבים.

במהלך החודשים התנהלה כאמור חקירה סמויה ביחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ירושלים בשיתוף שירות הביטחון הכללי ובסיוע מחוז ש"י, שהובילה למעצרו של החשוד המוכר למשטרה ביום 20.5.14. החשוד שמר על שתיקתו לאורך החקירות וסרב לשתף פעולה עם החוקרים. חוקרי היחידה לפשיעה לאומנית ביצעו פעולות חקירה ומודיעין רבות ומגוונות ואספו ראיות כנגדו עד כדי גיבוש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום שהוגש היום ע"י פרקליטות מחוז ירושלים לבימ"ש מחוזי בירושלים בעבירות של היזק לכלי רכב במזיד מתוך מניע גזעני, השחתת פני מקרקעין מתוך מניע גזעני.

במסגרת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו של החשוד עד תום ההליכים.

מארגון חוננו המלווה את העצורים נמסר: "נראה כי בפרקליטות ובמשטרה החליטו על גישה חדשה לפיה ניתן להגיש כתבי אישום גם ללא ראיות, והכל בכדי להשיג כותרות בתקשורת. הלוואי שהיינו רואים מאמצים כאלו בטיפול בטרור הערבי ובהצתת בתי כנסת. ככל הנראה הלחץ הציבורי בנושא תג מחיר, לצד הצורך של היחידות להצדיק את תקציבי העתק שהושקעו בהן, העבירו כמה אנשים על דעתם".

עו"ד עדי קידר המייצג את הנאשם באירוע תג מחיר באבו גוש מוסר בתגובה: "כתב האישום הוגש רק היום, ולא בטעות בניגוד למקובל בקשת המעצר לא מפרטת את טיב הראיות, שכן למיטב הבנתינו ועוד בטרם עיון מעמיק בחומר, עולה תמונה של ראיות קלושות שלא יכולות לבסס הרשעה. נראה כי לאחרונה נוקטת הפרקליטות בדרך של קמפיין תקשורתי ויחצנות משטרתית בכדי להשפיע על החלטות ביהמ"ש בעזרת התקשורת ודעת הקהל. אני סמוך ובטוח כי לאחר שנעיין בחומר תתגלה האמת והקושי הראייתי יביא לשחרורו המיידי של הנאשם".

 

תמונה: flash 90

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה