הנער שהותקף בערב החג שוחרר מטיפול נמרץ



הצעיר שהותקף ונפגע בראשו בערב החג פונה לבית החולים הדסה בעין כרם .הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ אך הבוקר שוחרר למחלקה רגילה. החשוד בתקיפה נעצר

לדברי תלמידי הישיבה בערב החג הם צעדו לעבר רחבת הכותל המערבי של הר הבית כאשר בירידה מהר ציון לשער האשפות, אחד מהם עצר להתפנות בצד הדרך והותקף על ידי בחור ערבי כבן 35, הצעיר שנפצע הובהל לבית החולים הדסה עין כרם ואושפז המחלקה לטיפול נמרץ.

ככל הנראה החשוד במקרה החל לצעוק על הבחור שהתפנה וטען שמדובר בשטח השייך לו והחל לחנוק אותו. המשטרה עצרה את החשוד במקרה, החשוד טען כי הנערים נכנסו לשטחו הפרטי.  

ארגון חוננו המעניק סיוע משפטי לבחור הפצוע והנערים שהותקפו ציין כי הוא "רואה בחומר את העבודה שבמשטרה בוחרים באופן אוטומאטי להאשים דווקא את את היהודים בתקיפה, על אף שמהעדויות עולה תמונה ברורה של תקיפה על רקע לאומני כנגד יהודים שבסך הכל ביקשו להגיע לתפילה בכותל".  עוד הוסיפו "לא יתכן כי בכל עימות בין יהודים לערבים, המשטרה מיד מאשימה את היהודים, כביכול אנחנו עדיין בתקופת המנדט הבריטי חוסר הרגישות זועק לשמיים כאשר לא ממתינים אף רגע וחוקרים באזהרה פצוע המאושפז במחלקת טיפול נמרץ, והכל בשל טענות שווא של ערבי שכמעט גרם למותו". 

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד המותקפים אמר היום (יום א') בראיון בתכנית 'רצון חופשי' בהגשת אבי רצון ברדיו ירושלים "לא יתכן שילדים יפחדו להסתובב ברחובות העיר העתיקה, אם היה מדובר במקרה הפוך, סדר היום בישראל היה עוסק רק בנושא הזה, התקשורת היתה מורחת כותרות אדומות, המשטרה היתה מבצעת מעצרים. אבל כשמדובר ביהודי שסופג אלה בראש, הצביעות חוגגת והתקשורת שותקת. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין להגיש כתב אישום ולבקש את מעצרו של התוקף עד לתום ההליכים".

ממשטרת ירושלים נמסר כי "במהלך עימות בין יהודים לערבים בהר ציון הותקף צעיר יהודי על ידי צעיר ערבי תוך שימוש באלה. התוקף נעצר ונפתחה חקירה במהלכה נגבו עדויות ממעורבים נוספים החקירה נמשכת ךבירור הנסיבות ומיצוי הדין".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה