השריפה ביער ירושלים: הצתה מכוונת



היום (יום ד') בשעה 13:40 התקבלה קריאה על שריפה ביער ירושלים בסמוך לבניינים ולבית כנסת הנמצא בקצה המערבי של היער. למקום הוזנקו 6 צוותי כיבוי, מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בהצתה מכוונת

הצוותים שהגיעו למקום הבחינו כי האש התפשטה במהירות מהיער אל בית הכנסת שנמצא בקצה היער, ובנוסף הלהבות והעשן הכבד התפשטו לתוך בניין סמוך.
לוחמי האש החלו מיד בסריקות לאיתור לכודים בבניין וצוותים נוספים ביצעו כיבוי של מוקדי האש הרבים. כמו כן למקום הוזנקו עוד 5 צוותים אשר סייעו לצוותים להשתלט על הלהבות ולפנות את האזרחים מהבניין הבוער ומבניינים סמוכים אשר התמלאו בעשן כבד.

לוחמי האש בסיוע שוטרים, מתנדבי "החובש הר נוף", ומתנדבי איחוד הצלה. פינו אזרחים רבים מהבניינים העשנים למקום מבטחים. דווח על אזרח אחד שנפגע קל מעשן ופונה ע"י מד"א. בזכות הפעולה המהירה וההחלטית של לוחמי האש בירושלים נמנע אסון כבד בנפש.

בשריפה נשרף חלקית בית כנסת, דירה  אחת נשרפה כליל, ודירה נוספת ניזוקה קשות.  בנוסף נשרפו כעשרה דונם של שטח מיוער ונזק קל נגרם לעוד דירות רבות.

רשף משנה רוני סונינו חוקר השריפות "השריפה בהר נוף שסיכנה עשרות אזרחים וכילתה בית כנסת בתים וחורש החלה ככה"נ כתוצאה מהצתה מכוונת. ורק במזל לא נגמר האירוע באסון גדול".

תמונות באדיבות דוברות כבאות והצלה ירושלים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה