"לא יכול להיות שהאוניברסיטה תעסיק אנשים כמו עובדי קבלן"



היום (יום ב') התקיימה הפגנה של 200 חברי סגל, סטודנטים ואגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית במחאה על כוונת האוניברסיטה לקצץ 20% נוספים בתקציבי הפקולטה למדעי הרוח. במקביל להפגנה, במהלך היום מתקיימת שביתת אזהרה במסגרתה מושבתים כליל השיעורים, התרגולים וההרצאות בפקולטה למדעי הרוח

במחאה על הקיצוץ המתוכנן של 2 מיליון ש"ח, בתקציב הרוח באוניברסיטה העברית, הפגינו היום (יום ב') 200 סטודנטים.

אלדד פוסטן, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים אמר בהפגנה:
 "בשנה שעברה קיצצו לנו 100 קורסים וגילינו על כך רק בחודש אוגוסט. נפגענו במבחר הקורסים ובכמות המתרגלים. השנה אנחנו יוזמים ומובילים כבר בתחילת יוני ולא נחכה לאוגוסט או ספטמבר כדי לגלות איפה ניפגע השנה. הסטודנטים עומדים יחד עם מו"ח חזקים ואנחנו פה כדי להישאר."

אסתר סרוק, יו"ר ארגון הסגל הזוטר - מו"ח אמרה לסטודנטים שהשתתפו בהפגנה: "החברים שלנו, המרצים שלכם, הם חבורה מופלאה של מורים מצויינים שמלמדים כאן שנים ארוכות. חברי הסגל הזוטר הם מורים מצויינים שמלמדים ואף חוקרים אך חוזיהם מתחדשים רק מדי שנה או שנתיים. מדובר במורים טובים ומוכשרים שאוהבים את האוניברסיטה וצריך לשמור על המורים האלה. לא יכול להיות שהמגדלור של החברה, האוניברסיטה העברית, תעסיק אנשים כמו עובדי קבלן! לא מקובל עלינו! זהו מאבק משותף של כולנו לחבר את האוניברסיטה לעולם טוב יותר, לעולם ערכי! אני קוראת להנהלת האוניברסיטה לשמור על המורים ולהשאיר את המגוון על כנו."

כזכור, בשבועות האחרונים נחשפה כוונת האוניברסיטה העברית בירושלים לבצע מהלך הכולל קיצוץ תקציבי של כ-20% בתקציב ההוראה של הפקולטה למדעי הרוח, אשר יבוא לידי ביטוי בפיטורים רחבי היקף של חברי הסגל הזוטר. זאת, לאחר שבשנת הלימודים הקודמת כבר הובילה הנהלת האוניברסיטה והפקולטה קיצוץ משמעותי של  כשלושה מיליון שקלים בתקציב ההוראה והתחייבה כי לא תבצע הליך פיטורים נוסף מבלי שהנושא יובא לידיעת הארגון עוד בחודש פברואר 2014. הודעה על פיטורי המרצים במועד זה של סוף הסמסטר לא מאפשרת למרצים למצוא משרות חלופיות במוסדות אקדמיים אחרים כיוון שתוכניות הלימודים סגורות ומסוכמות. בין חברי הסגל הזוטר נמנים עמיתי הוראה ומורים מן החוץ, דוקטורנטים ומדריכים אשר זכאותם לביטחון תעסוקתי נרמסת, ואין זה הוגן לפגוע כך באוכלוסיה מוחלשת המועסקת בדומה לעובדי קבלן. 

לפני כשבועיים הודיע ארגון חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית - מו"ח (מורים וחוקרים)- על סכסוך עבודה. לטענתם, במגעים שהתקיימו בין הארגון לבין הנהלת האוניברסיטה לא נמסרו כל פרטים לגבי תכנית הפיטורים המתוכננת והצידוק לה, אם בכלל, ולכן לא היה מנוס מלממש את ההכרזה על אמצעים ארגוניים שהיותה חלק מההכרזה על סכסוך עבודה.

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה "כחלק מתהליך התחדשות ושדרוג של הפקולטה למדעי הרוח, נבחנים מספר תהליכים שמטרתם להבטיח את התפתחותה האקדמית של הפקולטה.תהליכים אלו אשר נבחנים בהתאם להסכמים שנקבעו עם הארגון, מבטיחים שילוב של מחקר ברמה גבוהה עם הוראה ראויה.בשעה שבה תהליכי היוועצות ומחשבה עדיין מתקיימים בנושא, החליט ארגון מו"ח (מורים וחוקרים) להכריז על שביתה אשר פוגעת בתהליך ההידברות הנוכחי. האוניברסיטה העברית בוחנת בקפידה ובזהירות את הנושא וקוראת לכל הגורמים לנהוג באופן דומה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה