אמיר יחיאלי מירושלים - גיבור הסביבה של ישראל



אתמול נבחרו, לראשונה בישראל, חמישה מנהיגים סביבתיים להיות גיבורי הסביבה של ישראל. אמיר יחיאלי, מורה שהמציא את מערכות איסוף מי הגשם שפועלות היום בעשרות בתי ספר בארץ הוא אחד מהחמישה

תחרות גיבורי הסביבה שיצאה לדרך לפני כחצי שנה היא פרויקט סביבתי-חברתי שנועד לתת במה והכרה לפעילי סביבה בולטים במדינת ישראל, לפרסם ולסקר את פועלם בתחום איכות הסביבה והקיימות, ולהעלות את המודעות לנושא איכות הסביבה בקרב הציבור הרחב בישראל.

במהלך התחרות התמודדו 1262 מועמדים אשר הומלצו על ידי הציבור להיות גיבורי סביבה. מתוכם נבחרו, והעפילו לשלב הגמר 21 גיבורים במגוון תחומי עשייה סביבתיים והופיעו בפני ועדה ציבורית שכללה אישים מתחומי החברה החינוך והסביבה בהם: שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל מר אהרן ידלין, מפכ"ל המשטרה לשעבר שלמה אהרונישקי, האלוף מיל' דורון אלמוג העתונאי איתן הבר, שר המדע והספורט לשעבר מר ראלב מג'אדלה ושחקן העבר טל ברודי. חברי הועדה הציבורית בחרו בחמשת הזוכים שהוכרזו בארוע הגמר, בהם אמיר יחיאלי .

בהמלצה על אמיר כמועמד לתחרות נכתב: "אמיר הוא מורה שהמציא את מערכות איסוף מי הגשם שפועלות היום בעשרות בתי ספר בארץ. בעזרת ההמצאה שלו, מאות אלפי ליטרים של מי שתיה נחסכים ותוכנית חינוכית מדהימה הוכנסה לבתי הספר במקביל לאיסוף הפיזי של מי הגשמים ושימוש חוזר בהם. אמיר המציא משהו פשוט אבל גאוני שיתכן וישנה חיים של מאות אלפי בני אדם לא רק בארץ אלה גם בעולם. לאחרונה החל אמיר בהפצת הרעיון לאפריקה, שם יש חשיבות לסיוע למדינות עניות לאגור מי גשמים"

לארוע הכרזת גיבורי הסביבה שהתקיים הערב, הגיעו אישי ציבור, פעילים ונציגי ארגונים מתחומי הסביבה והחברה, תלמידים ובני תנועות נוער מכל רחבי הארץ וכמובן גיבורי הסביבה עצמם מלווים במכרים חברים ובני משפחה.

את התכנית הובילה קק"ל ביחד עם קבוצת ידיעות אחרונות.

תמונה: ישראל מלובני


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה