הוליווד פינת ירושלים



NBC תצלם בירושלים סדרה חדשה עם היוצרים של הומלנד
השר נפתלי בנט: ״תמונה אחת שווה אלף מילים, לפעמים צילומי סדרה בישראל שווים אלף מסעות הסברה למדינה"

בימים הקרובים בעיר יחלו הצילומים של הסדרה  DIG, מדובר בהפקת הענק של NBC . העיר ירושלים היא המרכז העלילתי של הסדרה, שזכתה למענק בסיומו של תהליך הערכה שערך המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים.

עלילת הסדרה מתמקדת בסוכן FBI הפועל לגילוי סודות ופעילויות של גורמים בינלאומיים ומקומיים בעיר העתיקה. השבוע הגיעו לישראל שחקני הסדרה, ביניהם ג'ייסון אייזקס (סדרת סרטי "הארי פוטר") ואן הש ("ניפ-טאק", "6 ימים, 7 לילות"), והבימאית ס. ג'יי. קלארקסון. השר לירושלים והתפוצות נפתלי בנט נפגש עם הצוות וסיפר להם על העיר.

היוזמה לצלם את הסדרה דווקא בבירה נעשתה ביוזמת המשרד לירושלים והתפוצות, משרד הכלכלה, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. הסדרה של גידי רף וטים קריג, הינה ההפקה הראשונה בסדר גודל זה שמצולמת בעיר.

הפקה זו מצטרפת להצעת החוק של השר בנט , שעברה בסוף השבוע שעבר בישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים, שעיקרה עידוד הפקות בינלאומיות בירושלים. לצורך יישום החלטה זו יוקצה תקציב של 33 מיליון ש"ח.

שר הכלכלה, לשירותי דת ולירושלים והתפוצות, השר נפתלי בנט ״תמונה אחת שווה אלף מילים - לפעמים צילומי סדרה בישראל שווים אלף מסעות הסברה למדינה. צילום הסדרה יחזק את תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בירושלים, יביא להשקעות רבות בעיר, ליצירת הזדמנויות תעסוקה חדשות, ולמשיכת השקעות והפקות נוספות. באמצעות השקעה זו מיתוגן ופרסומן של ירושלים ומדינת ישראל בעולם יביאו לגידול בהכנסות המדינה והעיר מתיירות, מתרבות ומסחר".


אנשי המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים אמרו בנימוקיהם בעת בחירת הסדרה כי מדובר ב"סדרה מרתקת מלאת התרחשויות מפתיעות, תוך כתיבה קולנועית סוחפת שלצד דרמת מתח, מצליחה להביא אל המסך דרמה אנושית מורכבת. צוות ההפקה בעל הניסיון הרב מארה"ב ומהארץ מבטיח איכות הפקתית ותהודה רבה".

ליוזמה שותפים משרד האוצר, משרד הכלכלה, המשרד לירושלים והתפוצות, משרד התיירות, עיריית ירושלים והמיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף פעולה חסר תקדים שנועד לצרף את בירת ישראל לערים מובילות בעולם, אשר פועלות במודלים דומים כדי לקדם הן את תעשיית הקולנוע בהן והן את מיתוגם בעולם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה