שיבושים בלימודים: שוב שביתה של הסגל הזוטר



היום (יום ב') תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית. במהלך השביתה חברי ארגון הסגל האקדמי הזוטר - מו"ח - לא יקיימו שיעורים, תרגולים והרצאות

כזכור, בשבועות האחרונים נחשפה כוונת האוניברסיטה העברית בירושלים לבצע מהלך הכולל קיצוץ תקציבי של כ-20% בתקציב ההוראה של הפקולטה למדעי הרוח, אשר יבוא לידי ביטוי בפיטורים רחבי היקף של חברי הסגל הזוטר.
זאת, לאחר שבשנת הלימודים הקודמת כבר הובילה הנהלת האוניברסיטה והפקולטה קיצוץ משמעותי של  כשלושה מיליון שקלים בתקציב ההוראה ולטענת חברי הסגל הזוטר 
התחייבה כי לא תבצע הליך פיטורים נוסף מבלי שהנושא יובא לידיעת הארגון עוד בחודש פברואר 2014.

חברי ארגון הסגל האקדמי הזוטר מוסיפים כי ההודעה על פיטורי המרצים במועד זה של סוף הסמסטר לא מאפשרת למרצים למצוא משרות חלופיות במוסדות אקדמיים אחרים כיוון שתוכניות הלימודים מסוכמות. בין חברי הסגל הזוטר נמנים עמיתי הוראה ומורים מן החוץ, דוקטורנטים ומדריכים אשר זכאותם לביטחון תעסוקתי נרמסת, ואין זה הוגן לפגוע כך באוכלוסיה מוחלשת המועסקת בדומה לעובדי קבלן.

לפני כשבועיים הודיע ארגון חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית - מו"ח (מורים וחוקרים)- על סכסוך עבודה. לטענתם במגעים שהתקיימו בין הארגון לבין הנהלת האוניברסיטה לא נמסרו כל פרטים לגבי תכנית הפיטורים המתוכננת והצידוק לה, אם בכלל, ולכן לא היה מנוס מלממש את ההכרזה על אמצעים ארגוניים שהיותה חלק מההכרזה על סכסוך עבודה. 

גיורא ואלה, יו"ר אגודת הסטודנטים: "אנחנו אוהבים את הפקולטה ורוצים להמשיך ללמוד אך חוששים שהצעדים שנוקטת האוניברסיטה מסכנים את עתידנו ואת עתיד הפקולטה. אסור שתהליכי ההתייעלות יהיו על חשבון היכולת שלנו לקבל הוראה איכותית ומגוונת. אנחנו עומדים לצד חברות וחברי הסגל הזוטר, ודורשים ביחד מהאוניברסיטה לעצור את הקיצוצים ולנסח ביחד איתנו תכנית הבראה אמיתית לפקולטה".                           

יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר - מו"ח - באוניברסיטה העברית, ד"ר אסתר סרוק: "אנו נאלצים לנקוט בצעד כואב זה בלית ברירה. אנו חוזרים ומבקשים כי האוניברסיטה תתייחס לארגון כאל פרטנר ליחסי העבודה ולא תתעלם מקיומו ותראה בחבריו עובדים מוחלשים. בעוד האוניברסיטה ממשיכה לפעול באופן כוחני, הארגון בראשותי דוקא ניסה להושיט לה יד, אלא שללא הועיל. הנהלת האוניברסיטה לא מאפשרת הידברות פרודוקטיבית. אנו מודים על תמיכת הסטודנטים בנו ומקוויים להגיע לסיום הסכסוך בהקדם לטובת כולם ובאופן שישמור על זכויות חברי הארגון המועסקים במדעי הרוח וימנע פגיעה אנושה בהם".

 מהאוניברסיטה נמסר בתגובה " כחלק מתהליך התחדשות ושדרוג של הפקולטה למדעי הרוח, נבחנים מספר תהליכים שמטרתם להבטיח את התפתחותה האקדמית של הפקולטה. תהליכים אלו אשר נבחנים בהתאם להסכמים שנקבעו עם הארגון, מבטיחים שילוב של מחקר ברמה גבוהה עם הוראה ראויה. בשעה שבה תהליכי היוועצות ומחשבה עדיין מתקיימים בנושא, החליט ארגון מו"ח (מורים וחוקרים) להכריז על שביתה אשר פוגעת בתהליך ההידברות הנוכחי. האוניברסיטה העברית בוחנת בקפידה ובזהירות את הנושא וקוראת לכל הגורמים לנהוג באופן דומה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה