הסטודנטים במכון לנדר במצב של חוסר ודאות



מכון לנדר בסכנת סגירה: 22.5 מיליון שקלים זה הסכום שחייב מכון לנדר לנושים, אם לא יימצא פתרון בזמן הקרוב תאלץ המכללה להפסיק את פעילותה ואילו הסטודנטים שנמצאים בשיאה של תקופת המבחנים אינם יודעים איך תסתיים השנה

מכון לנדר, אשר הוקם כעמותה בשנת 2004 הינו מוסד להשכלה גבוהה המורכב מבית הספר למינהל עסקים, בית הספר ללימודי ארץ ישראל וירושלים, בית הספר ללימודי יהדות ויחידה ללימודי חוץ. במכון לומדים כ-1200 סטודנטים ועוד כ-3000 תלמידים בקורסים של היחידה ללימודי חוץ.
כל אותם סטודנטים עלולים למצוא את עצמם לסיים את שנת הלימודים מוקדם ממה שחשבו ולחפש מסגרת לימודים אחרת. שבוע שעבר הגישה המכללה בקשה להקפאת הליכים בשל החוב העצום בו הם נמצאת.
 

אלון טטרו סטונדט שנה ב' למנהל עסקים אומר "יש אנשים שעובדים מאוד קשה כדי לממן את התואר ופתאום אומרים להם תסתדרו, אחרי שהם שילמו כבר על השנה.  אין שקיפות איך יכול להיות ש-22 מיליון שקלים נעלמו מקופת עמותה ואף אחד לא שם לב. עוד מוסיף אלון "הכי צורם לי כסטודנט שמכללה כזו המרכזת אליה מגוון רחב של אוכלוסיה תיסגר, במכללה יש סטודנטים מכל המגזרים וזה פשוט חבל. אם בסופו של דבר המכללה תחסגר ואני אצטרך לחפש מכללה אחרת, לא תהיה לי ברירה אלא לעזוב את ירושלים ואני מאמין שכמוני יש עוד רבים".

באמצעות עורכי הדין יצחק יונגר וישי מאירסדורף, ממשרד פרידמן יונגר ושות' הוגשה הבקשה להקפאה. זאת, לאחר שחובות המכללה לנושיה, בהם: מס הכנסה, ביטוח לאומי, בנק מרכנתיל דיסקונט, לאומי, מזרחי-טפחות ואוצר החייל, הגיעו לסך של כ-22.5 מיליוני שקלים. לפי הבקשה, "ללא קבלת הגנה מבית בית משפט הנכבד, המכללה אינה יכולה לעמוד בתשלום חובותיה ותאלץ להפסיק לאלתר את פעילותה".
 
בבקשה נכתב כי "על מנת למנוע נזק בלתי הפיך של אובדן שנת לימודים אקדמאית לכ- 1,200 סטודנטים הלומדים במכללה... מתבקש בית המשפט הנכבד ליתן צו לפיו במהלך 14 הימים ממועד מתן הצו... לא ניתן יהיה להמשיך או לפתוח בכל הליך משפטי נגד המכללה ונגד הערבים לחובותיה". כן מבקשים עורכי הדין יונגר ומאירסדורף מבית המשפט למנות את רו"ח תמיר סער כנאמן ומנהל מיוחד למכללה ולמנוע הליכי גבייה, מימוש או פינוי, כנגד המכון, אלא באישור מיוחד. עוד מבקשים עורכי הדין של המכון, לקבוע כי "יוסרו כל העיקולים שהוטלו ו/או יוטלו על כספי וחשבונות הבנק של המבקשת לרבות על כספים להם זכאית המכללה מצדדים שלישיים, כך שיתאפשר לנאמן לגבות את הכספים המגיעים למבקשת בעיקר מתלמידי המכללה ויתאפשר לה להמשיך בפעילותה תחת פיקוח בית המשפט הנכבד".

בבקשה להקפאת הליכים מציינים עורכי הדין של המכון, כי במהלך שלושת החודשים האחרונים ניהל המכון "משא ומתן רציף ומתקדם ביותר עם גוף אשר ביקש לתרום סכומי כסף משמעותיים", וכן כי "עד אתמול, סברה העמותה, ברמה גבוהה של וודאות, כי גוף זה יזרים מיליוני שקלים", אולם בפועל, "לא נתאפשר לנציגי הגוף התורם לחתום על ההסכם ולהעביר את סכומי הכסף הנדרשים מטעמים שאינם ידועים למכללה".

עוד נכתב בבקשה כי "מאחר והמכללה נמצאת גם עתה בעיצומו של הליך הבראה ומנהלת מו"מ עם תורמים, תהליכים אשר בוודאי יואצו ויקודמו עם מינויו של הנאמן –קיים סיכוי מעשי לגיבוש הסדר נושים".

במכון מבקשים מבית המשפט לקבל את הבקשה להקפאת הליכים "מתוך שיקולים של טובת הסטודנטים הלומדים במכללה" וכן על מנת "להעניק למכללה הזדמנות להשתקם ולכל הפחות לסייע לסטודנטים לסיים את שנה"ל הנוכחית".

ביום חמישי האחרון אישר בית המשפט המחוזי את הבקשה להקפאת הליכים עד ליום שלישי הקרוב. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה