שבת בוערת: שריפות מבנים ובתי עסק ברחבי העיר



במהלך שיש ושבת הוזעקו לוחמי האש בתחנת ירושלים לכבות מספר שריפות דירה ובתי עסק בכל רחבי העיר.באת השריפות נמנע אסון ילד בן 4 שיחק במצית והצליח להימלט מהדירה ברגע האחרון

חלק מהשריפות נגרמו ככל הנראה בעקבות הצתות וחלקן בעקבות רשלנות. המקרה הראשון היה ביום שישי בשעה 20:30, אז התקבלה קריאה בכבאות והצלה ירושלים על שריפה בדירה ברחוב זאב חקלאי בשכונת בית וגן בירושלים. למקום יצאו 3 צוותי כיבוי ומנוף שהבחינו בעשן שבוקע מדירה נעולה, הצוותים נכנסו דרך חלון הדירה ואיתרו מוקד בסלון הדירה. לוחמי האש סרקו את הדירה וביצעו כיבוי של הבעירה. מחקירה ראשונית התברר כי בעל הדירה נסע לשבת מחוץ לעיר והשאיר מגהץ דולק על קרש גיהוץ ובעקבות כך החלה הבעירה.
מאוחר יותר בשעה 22:40 התקבלה קריאה על שריפה בחנות ברחוב קנאי הגליל, למקום הוזנקו 3 צוותי כיבוי ומנוף. לוחמי האש פרצו אל החנות הבוערת אשר הייתה סגורה, וביצעו כיבוי של הבעירה ומניעת התפשטות האש לבית מעל החנות. כאן מחקירה ראשונית מתברר שככה"נ מדובר בהצתה של החנות.
והלילה נמשך ביום שבת בשעה 3:30 לפנות בוקר התקבלה קריאה על שריפה בחנות בשוק מחנה יהודה, למקום הוקפצו 3 צוותי כיבוי, הצוותים שהגיעו  למקום הבחינו בבעירה בתוך החנות. בפעולה מהירה הצליחו לוחמי האש לכבות את האש ולמנוע את התפשטותה לחנויות סמוכות.
נסיבות פרוץ הדליקה נמצאות בחקירה.

 יום שבת בשעה 8:00 בבוקר התקבלה קריאה נוספת על שריפה בפאב ברחוב ריבלין למקום יצאו 4 צוותי כיבוי ומנוף, כשהגיעו הצוותים למקום ראו כי כל מבנה הפאב  בוער ועשן ולהבות בוקעים ממנו, הצוותים החלו מיד בכיבוי מוקד הבעירה מניעת התפשטות האש לבתי עסק סמוכים ואוורור המבנה מהעשן הכבד שהצטבר בו. מחקירה ראשונית של השריפה, נבדקת אפשרות כי מדובר ככה"נ בכשל חשמלי במקום שהחל את הבעירה.
 
באחד המקרים נמנע אסון כאשר ביום שבת בשעה 11:15 בערך התקבלה קריאה על שריפה בדירה ברחוב חיי אדם, למקום הוזנקו 4 צוותי כיבוי ומנוף, לצוותים שהגיעו לבנין נתקלו בזירה מורכבת, כאשר מאחת הדירות פורצים לשונות אש אדירות ועשן כבד וסמיך אופף את כל הבניין, הצוותים נכנסו לתוך העשן והלהבות בעקבות דיווח על ילד לכוד בדירה והחלו מיד בסריקות לאיתור לכודים במקביל צוותים נוספים ביצעו כיבוי של מוקד הבעירה ושחרור העשן הכבד מהבניין.
לאחר סריקות נרחבות ובאמצעות אמצעים מיוחדים לא נמצאו לכודים בדירה ובבדיקה התברר כי הילד הצליח להימלט מהדירה הבוערת ממש ברגע האחרון. לדירה ולבניין נגרם נזק כבד בעקבות האש והעשן.
 

להב אורן אברהמי חוקר שריפות שאף פעל באירוע השריפה: "מחקירה ראשונית מדובר ככה"נ בילד כבן ארבע שהיה בדירה שבערה שמצא מצית באחד החדרים והדליק באמצעותו בגדים אשר גרמו לשריפת כל הדירה ולנזק הגדול בבניין. בכבאות והצלה תחנת ירושלים שבים ומפצירים בהורים ובאחראים על הילדים, כי יש להרחיק מילדים כל אמצעי אשר יכול לגרום להצתה, אשר יכולים בסופו של דבר לגרום לאסונות ולפגיעה ברכוש ובנפש".

צילום: דוברות כבאות והצלה תחנת ירושלים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה