ירושלים על הפרק בישיבת ממשלה חגיגית



הרחבתו של בית החולים שערי צדק, תמיכה ועידוד הפקות מקור בינלאומיות בירושלים, הקמתו מחדש ושחזורו של בית הכנסת תפארת ישראל, אלה רק חלק מהפרויקטים אשר ממשלת ישראל אישרה את תקצובם בישיבת הממשלה הממלכתית לרגל יום ירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא היום (יום ד') בישיבת ממשלה חגיגית לרגל יום ירושלים ה- 47, סדרת החלטות לקידום פרויקטים שיזמה עיריית ירושלים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

בעבודה משותפת של עיריית ירושלים יחד עם ראש הממשלה ושרי הממשלה יתוקצבו פרויקטים רבים בירושלים.

בין הפרויקטים שיאושר תקציב עבורם:

הקצאת שטח בשכונת בית חנינא לטובת הקמת בריכת שחייה שתשרת את התושבים.

העברת "בית הטנא" לידי העיריה לטובת הקמת מרכז תרבות, תיירות, מדיה ואומנויות ומתן פטור בסך משוערך של 5 מיליון ש"ח לעירייה בגין חכירת המבנה.

הקצאת קרקע שתאפשר את הרחבתו של בית החולים שערי צדק בירושלים, ומתן פטור מתשלום בסך 12.5 מיליון ש"ח עבור הקרקע.

העברת תקציב של 31 מיליון ₪ לטובת תמיכה ועידוד הפקות מקור בינלאומיות בירושלים שתאפשר משיכת רשתות גדולות לצילום סדרות וסרטים בירושלים.

תקצוב הקמתו מחדש ושחזורו של אחד מסמלי הרובע היהודי- בית הכנסת תפארת ישראל בתקציב של 50 מיליון ש"ח.

תקצוב של 55 מיליון ש"ח לטובת השלמת בנית הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל ברובע המוזאונים של ירושלים. 

ביום ראשון תובא לאישור הממשלה התכנית העירונית להתחדשות שתוסיף 4,000 יחידות דיור לעיר ירושלים בחמש השנים הקרובות, במסגרת פרוייקטי בינוי. בנוסף, יובא לאישור הקמת גוף משותף לעירייה ולממשלה שיפעל ויסייע להבאת כנסים בינלאומיים, כל זאת במטרה להפוך את ירושלים לעיר מובילה בעולם באירוח כנסים בינלאומיים.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה "אנחנו מחוייבים לירושלים הבנויה, השלמה והמתפתחת וזה דבר שהוא ציווי היסטורי של עם ישראל, שמעתי שמישהו רוצה לבטל את היום הזה כחלק לאומי ואני אומר לא רק שזה חג לאומי אלא נס לאומי. בקנה מידה היסטורי עם ישראל יגדל תמיד עם ירושלים, חג שמח לירושלים".

ברקת  אמר "ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון אמר "כי  אם יש לארץ נשמה – הרי ירושלים נשמתה של ארץ ישראל". ירושלים חזרה להיות בשנים האחרונות, לא רק נשמה - אלא הלב הפועם של מדינת ישראל. ביום ירושלים הזה, יותר מתמיד, כל אחד מאיתנו יכול להגיד בגאווה גדולה – אני ירושלמי. חג ירושלים שמח."

השר אורי אריאל: "ההחלטות שאושרו היום מחזקות את ירושלים המאוחדת כבירתה הנצחית של מדינת ישראל. היום אישרנו בממשלה החלטות חשובות שייתנו חיזוק תרבותי לירושלים ואנחנו נמשיך ונבנה בירושלים ובכל מקום אחר בארץ כדי להוזיל את מחירי הדיור. ירושלים היא לב האומה ולא יעלה על הדעת להקפיא בה בנייה וגם לא בשום מקום אחר".

השר לירושלים ולתפוצות בנט: "התדמית של ישראל מתחילה בתרבות של ירושלים. אני מברך על החלטת הממשלה לאשר שורה של החלטות בנוגע לירושלים. הדבר יסייע למיתוגה הבין לאומי של העיר כעיר תיירות, תרבות ורוח וגם יסייע לעסקים בעיר וליצירת מקומות עבודה. עכשיו בהחלט אפשר להגיד שאכן יש בירושלים הכל: תיירות, תרבות, ספורט, רוח וגם עיר המושכת הפקות ענק. ממשלת ישראל ממשיכה להשקיע משאבים בפיתוח ירושלים ובשיפור איכות החיים בה. ההחלטה שהתקבלה בדבר הקצאת משאבים לעידוד הפקות בינלאומיות תתרום רבות הן לשיפור תדמית העיר בעולם והן לגידול בהכנסות מתיירות ומסחר".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה