מצילים חיים



טקס הענקת תעודות ההוקרה והדרגות במד"א ירושלים, המתקיים מדי שנה לציון יום ירושלים, עמד השנה בסימן ניצולים ומצילים. אך הפעם, בניגוד לשנים קודמות, הוחלט להפתיע את מקבלי תעודות ההוקרה באמצעות מחווה מרגשת מהניצולים והמטופלים עצמם ובני משפחתם הקרובה

הראשונים לקבל תעודת הוקרה היו צוות אט"ן בראשותו של הפאראמדיק אייל מור יוסף והחובשת הבכירה סיגלית מזרחי, שהוזנקו ב-9 לאפריל בשעה 03:10 לפנות בוקר לתושב העיר כבן 42 שסבל מכאבים בחזה. בהגיעם בתוך זמן קצר לבית המטופל, הם זיהו מיידית כי הוא בעיצומו של התקף לב חריף.  הצוות החל מיידית בטיפול, שבמהלכו התמוטט המטופל ואיבד את הכרתו. הצוות זיהה כי הוא סובל מהפרעת קצב בלב מסוג "פרפור חדרים" והחל בפעולות החייאה שכללו מכות חשמל ומתן תרופות. במהלך הטיפול, נקלע המטופל מספר פעמים נוספות למצב של פרפור חדרים, הצוות שנלחם בנחישות רבה ייצב את מצבו ופינה אותו ליחידת הצינטורים בבית החולים.  הצוות הופתע מאוד לגלות את המטופל שאת חייו הצילו יושב בקהל ומוחא להם כפיים. הוא הוזמן לבמה והעניק לאנשי הצוות הנרגשים את תעודות ההוקרה.
 

אחריהם הגיעה תורה של חובשת רפואת חירום במוקד מד"א ירושלים, אודליה בוני לזכות בתעודת הוקרה.  ב- 2 למאי 2014, בעת שהייתה במשמרת לילה במוקד, קצת לפני השעה 02:30 לפנות בוקר, ענתה לשיחת חירום בקו 101, בה דיווח גבר על כך שאשתו כורעת ללדת במכונית והם בדרכם לביה"ח שערי צדק, אך לא יספיקו להגיע.  בוני הופתעה לשמוע את הקלטת השיחה שבה נשמעה מדריכה בקור רוח את הגבר כיצד ליילד את רעייתו, עד לרגע המאושר בו נשמע קולה של התינוקת שזה עתה נולדה.

אודליה התרגשה אף יותר לגלות כי בני הזוג יונית וישראל פרנקל, הורים ל-5 ילדים, הגיעו לטקס המרגש יחד עם בתם התינוקת, בת מספר השבועות, על מנת "להוקיר תודה לה' יתברך ולשליחה שלו אודליה בוני" שעזרה להם להביא את בתם שי-אל לעולם.

אחרונים חביבים עלו לבמה צוות ניידת טיפול נמרץ בראשותו של הפאראמדיק מורד סלמן וחובש רפואת חירום דני ווברמן, אשר הצילו בשעות הבוקר של ה 21 ביולי 2012 את חייו של ילד בן 8 שנפל מגובה 3 קומות. עם הגעתם למקום הם הבחינו בילד פגוע ראש ומחוסר הכרה במצב קשה. הצוות החל מיידית בטיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה ופינה את הילד במהירות ליחידת הטראומה בביה"ח הדסה עין כרם. כעבור שנתיים ולאחר תהליך שיקום ארוך ומייגע, שב הנער לאיתנו. נחשון, אביו של הילד ביקש להוקיר תודה לצוות מד"א שהציל את חיי בנו.

מנהל מרחב ירושלים תמ"ג שלמה פטרובר אמר במהלך הטקס כי "העבודה במרחב ירושלים תובענית וקשה ומה שקשה מחשל ומגבש אותנו עובדים ומתנדבים לגוף אחד מבצעי, דרוך ונחוש הן במענה לשגרה והן במוכנות לחירום. ואני מעריך ומוקיר את עבודתכם הקשה והמסורה".

 במהלך הטקס הוענקו דרגות ל-11 מעובדי ומתנדבי מד"א מרחב ירושלים, וכן תעודות הצטיינות לצוותי מד"א שהפגינו מקוריות, יצירתיות נחישות ודבקות במטרה.

בין היתר הוענקה תעודת הצטיינות למתנדבי מד"א דודו חזנוביץ וכרמל טובל, שהצליחו להציל את חייה של אישה שביקשה לשים קץ לחייה בתוך מבנה נטוש בחורשה חשוכה. השניים זכו לתעודת הצטיינות בין היתר בשל העובדה כי בקריאה שהתקבלה דווח על צעירה עם נטיות אובדניות המסתובבות באחת משכונות ירושלים כשבידה חבל. תושייתו של חזנוביץ שהחליט לחפש אחר הצעירה בחורשה הסמוכה לשכונה - הצילה את חייה, לאחר שהצוות מצא אותה תלויה על החבל בתוך המבנה הנטוש.

 מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "צוותי מד"א ברחבי הארץ פועלים ללא לאות 24 שעות ביממה על מנת להציל חיי אדם, ועושים זאת במסירות ונחישות אין קץ הראויים להוקרה והערכה רבה. מעת לעת אנחנו מעלים על נס את פועלם של אנשי מד"א שבלטו השנה בהצטיינות ונחישות התואמים את הרוח והמסורת של מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל ועל כך אנו מודים להם".

 

תמונות: באדיבות דוברות מד"א 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה