'יום ירושלים יום שבתון לאומי'



הצעת חוק חדשה של חבר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, ח"כ יוני שטבון קוראת להגדיר את יום ירושלים יום שבתון לאומי ""יום ירושלים הפך מחג לאומי לנחלת מגזרים מסוימים בחברה. הפיכתו ליום שבתון תעניק לו את המקום הראוי לו בהוויה הישראלית"

הערב (יום ג') תציין מדינת ישראל את איחודה של ירושלים לאחר מלחמת ששת הימים. לקראת יום ירושלים, יזם חבר הכנסת יוני שטבון חוק חדש לפיו יוגדר יום ירושלים כיום שבתון לאומי.

אל יוזמתו של ח"כ שטבון הצטרפו גם חברי הכנסת מוטי יוגב, ניסים זאב ומשה פייגלין. "לא ייתכן", אמר שטבון, "שיום ירושלים הפך מחג לאומי לנחלה בלעדית בטאבו של מגזרים מסוימים בחברה. מדובר באירוע משמעותי מאוד בהיסטוריה של עם ישראל כולו, לא יכול להיות שיום כזה יהפוך לסקטוריאלי".

לשיטתו, הגדרת יום ירושלים כיום שבתון לאומי "תעניק ליום את המקום הראוי לו בהוויה הישראלית, יום לאומי של כולנו ממש כמו יום העצמאות, יום הזיכרון ויום השואה".  על פי ההצעה, שנוסחה על ידי ח"כ שטבון בשיתוף תנועת "אם תרצו", יום ירושלים יוגדר כיום שבתון במתכונת דומה ליום העצמאות.

"ירושלים", אמר היוזם, "היא מקום תקוות הדורות ומושא כיסופינו זה אלפי שנים, אליה השתוקקנו ועליה התפללנו. זהו תיקון חשוב שנועד להחזיר את ירושלים אל העם כולו, כי ירושלים היא של כולנו. לא בכדי, יש קונצנזוס חוצה מחנות בכנסת ובציבוריות הישראלית שלא לחלק את ירושלים". שטבון, החבר בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת, הביע תקווה  "שכבר בשנה הבאה יחגוג כל בית ישראל את איחודה של ירושלים, ומאמין שוועדת השרים לעניין חקיקה תאשר את היוזמה". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה