ביקור האפיפיור בירושלים



היום (יום ב') במסגרת ביקורו בבירת ישראל ביקר האפיפיור פרנסיסקוס באזורים רבים בעיר הקודש ביניהם הר הבית, הכותל המערבי ויד ושם. בעקבות הביקור רחובות רבים נחסמו בבירה. האפיפיור סיים את ביקורו בישראל

את הבוקר (יום ב') פתח האפיפיור בביקור בהר הבית עם המופתי. לאחר מכן הגיע לכותל המערבי שם נפגש עם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ'. הוא שם פתק בין האבנים וקיים שם תפילה קצרה. רבה של הקהילה היהודית בארגנטינה וחברו של האפיפיור, הרב אברהם סקורקה, אמר כי העלייה לכותל היא מבחינתו שיא הביקור בארץ הקודש. (רחבת הכותל תהיה סגורה למבקרים עד לשעה 10:30).

 

לאחר מכן המשיך האפיפיור פרנסיסקוס לביקור בהר הרצל שם יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא המדינה, שמעון פרס הניח זר על קברו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. לבקשת ראש הממשלה,ביקר האפיפיור גם באנדרטה לנפגעי פעולות האיבה, הממוקמת אף היא בהר הרצל. בהמשך הגיע לביקור ביד ושם, שם הניח זר לזכר הנספים בשואה.

 

 

לאחר מכן הגיע האפיפיור להיכל שלמה לפגישה עם הרבנים הראשיים. בהמשך הוא יגיע לבית הנשיא, ובסביבות השעה 13:00 הוא עתיד להיפגש עם ראש הממשלה בבית הארחה נוטרדאם.

 

מאוחר יותר הגיע האפיפיור פרנסיסקוס למפגש בכנסיית גת שמנים, ולמיסה בחדר הסעודה האחרונה.

אתמול כשנפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר ראש הממשלה "הוד קדושתך, האפיפיור פרנסיסקוס, ברוך בואך לארצנו, ארץ ישראל, ארץ הקודש. אתה מביא איתך את רוח הפיוס, האמונה והשלום של המוני נוצרים ברחבי העולם, וגם של רבים שאינם נוצרים שנסחפים ברוח אהבת האדם שבך. ביקורך הוא פרק חשוב בתולדות היחסים בין נוצרים ליהודים, קשר שנמשך זה אלפיים שנה".

"אני מודה לכם על קבלת הפנים לה זכיתי במדינת ישראל", אמר אתמול האפיפיור בפתח נאומו בנתב"ג עם הגעתו. "ארץ זו הינה נקודת התייחסות רוחנית לחלק כה גדול מהאנושות. לאור זאת, כולי תקווה שבארץ זו לא יהיה מקום למי שמנצל ומעוות את השתייכותו הדתית ובכך הופך לחסר סובלנות ואלים כלפי הזולת".

במהלך ימי הביקור יינקטו אמצעי ביטחון נרחבים ותיאסר חניית כלי רכב ברחובות הבאים:

חיים יסקי, אהרון קציר, שד' האוניברסיטה העברית, יצחק הנדיב, דרך העופל, מעלה השלום, חטיבת ירושלים, יצחק קריב, אגרון, עזה, הרצוג, זלמן שניאור, שמואל בייט, בצלאל בזק, הרצל מרח' שמואל בייט ועד יד ושם, המלך ג'ורג' מרח' סמולנסקין ועד קק"ל, ארלוזורוב, הנשיא, שלמה המלך, חטיבת הצנחנים, יפו מככר צה"ל ועד חטיבת ירושלים, רבעה אל עדוויה, מרטין בובר, א – טור, שמואל בן עדיה ודרך יריחו.

כלי רכב שיחנו ברחובות אלו ייגררו לחניונים בגן הפעמון וגבעת התחמושת.

בנוסף ייסגרו לתנועה לסירוגין הרחובות הבאים:

יום ב' 26.5.14 – מנהרת הר הצופים, חיים יסקי, אהרון קציר, שדרות האוניברסיטה העברית, יצחק הנדיב, מרטין בובר, רבעה אל עדוויה, שמואל בן עדיה, דרך יריחו, מעלה מוטה גור, דרך העופל, מעלה השלום, חטיבת ירושלים, יצחק קריב, חטיבת הצנחנים, אגרון, המלך ג'ורג', המלך שלמה, קרן היסוד, עזה, הרצוג, זלמן שניאור, שמואל בייט, בצלאל  בזק, רח' הזיכרון, רח' עין כרם, ארלוזורוב ושדרות הנשיא.

צפויים שיבושי תנועה וחסימות צירים לצד הכוונת התנועה לצירים חלופיים שיישארו פתוחים לתנועה: כביש בגין, שדרות גולדה מאיר, יגאל ידין, דרך חברון, חיים בר לב, שדרות אשכול, בר אילן, הנביאים, גולומב, הרצוג.

משטרת המחוז עושה ככל יכולתה למזער את הפגיעה בשגרת חיי התושבים.

הציבור מתבקש להיאזר בסבלנות, להישמע להוראות השוטרים ולעקוב אחר דיווחי תנועה וחסימת צירים שיפורסמו באתר האינטרנט של משטרת ירושלים בכתובת www.police.gov.il/jerusalem, דף הפייסבוק הרשמי של משטרת ישראל ובאמצעי התקשורת.

בנוסף ייפתח כאמור מרכז מידע בטלפון 1-700-553-100 שייתן מענה לפניות הציבור בנושאים הקשורים לביקור. בכל נושא אחר הציבור מתבקש לפנות למוקד 100.


תמונה ראשית ותמונה מהכותל: flash 90, שאר התמונות קרדיט: מאר ניימן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה