אסון הגז בבית חנינא : הכיריים חוברו לגז באופן פיראטי



מחקירה ראשונית מפיצוץ הגז בבית חנינא עולה כי בדירה בה היה הפיצוץ חוברו כיריים למיכל גז באופן פיראטי, הדליפה החלה ממיכל הגז בדירה ונמשכה כל היום. כתוצאה מהדליפה אדם 1 נהרג ו-4 אנשים נוספים חולצו בדרגות כוויה שונות

הלילה (יום א') בסביבות השעה 2:30 התקבל דיווח במוקד המבצעים של תחנת כבאות והצלה ירושלים, על פיצוץ ושריפה בבניין ברחוב שומן בבית חנינא,  למקום הוקפצו 7 צוותי כיבוי ומנוף גבהים,  ובנוסף הוקפץ  למקום צוות ניטור חומרים מסוכנים. 
כשהגיעו הצוותים למקום, הבחינו כי הדירה בקומה  הראשונה בתוך בניין של חמש קומות, הרוסה לחלוטין ולהבות אדירות ועשן כבד יוצאים ממנה.
הצוותים החלו מיד בפעולות כיבוי וסריקה בדירה לאיתור לכודים ונפגעים, ובמקביל צוותים נוספים ביצעו סריקות בכל הבניין, אשר היה אפוף עשן סמיך.
במהלך הסריקות בבניין, איתרו הצוותים כמה משפחות עם ילדיהם אשר לא יכלו לצאת מבתיהם עקב העשן הכבד והחום האדיר, הצוותים חילצו את המשפחות אל מחוץ לבניין ללא פגע . 


מחקירה ראשונית עולה בדירה בה היה הפיצוץ חוברו כיריים למיכל גז באופן פיראטי, רמ"ד חקירות בתחנת כבאות והצלה ירושלים טפסר משנה שמואל תורג'מן "מבדיקה ראשונית עולה החשד כי בעקבות חיבור לא תקין וללא התקנה של טכנאי גז או גורם מוסמך אחר, החלה דליפה ממיכל הגז בדירה, הדליפה נמשכה ככה"נ במהלך כל היום בו לא היו הדיירים בבית. בשעות הלילה המאוחרות חזרו הדיירים מאירוע משפחתי וכשנכנסו לדירה נגרם פיצוץ, הפיצוץ נגרם ע"י ניצוץ שמקורו עדיין לא ידוע ונמצא בחקירה בשלב הזה, הניצוץ פגש בריכוז הגז  אשר היה בתחום הנפיצות, וגרם לפיצוץ נפחי. פיצוץ זה גרם לנפגעים ולנזק האדיר".
 
מהדירה חולצו 5 נפגעים בדרגות פציעה שונות, ולמרבה הצער פצוע נוסף כוחות מד"א נאלצו לקבוע את מותו.

להב חיים מזרחי קצין שפעל במקום:" הגענו צוות ראשון למקום, וכשהגענו הבחנו במספר פצועים מחוץ לדירה אשר מטופלים ע"י אנשי מד"א, הדירה עצמה הייתה הרוסה לחלוטין ולהבות ועשן כבד היתמרו ממנה. נכנסנו מיד לתוך הדירה הבוערת במטרה לחפש לכודים בין ההריסות,  לאחר עבודה מאומצת ולאחר שסגרנו את צובר הגז שהמשיך לדלוף וללבות את האש,  הצלחנו להשתלט על הלהבות.  במקביל לכיבוי ולסריקה בדירה, שלחתי צוותים נוספים לבצע חילוץ של דיירים מהקומות העליונות בבניין  ולבצע שחרור של העשן הסמיך שהצטבר במקום". 

תמונות באדיבות דוברות כבאות והצלה ירושלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה