מבצע "גלימה לבנה 2 " יצא לדרך



החל משעות הבוקר (יום א') כעשרת אלפים אנשי ביטחון פרוסים ברחבי העיר, משטרת מחוז ירושלים השלימה את הערכת המצב האחרונה לפני הגעתו של האפיפיור לירושלים. רב ניצב, יוחנן דנינו על המחאה בקבר דוד "אנחנו לא ניתן לשום גורם לפגוע בביקור האפיפיור"

היום (יום א') בעת סיור בחפ"ק המשטרתי של מחוז ירושלים המרכז את כל הפיקוד והשליטה על ביקור האפיפיור פרנסיסקוס בבירה, העביר מפקד המחוז, ניצב יוסי פריינטי למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו את הערכת המצב האחרונה לקראת הגעתו היום בצוהוריים לירושלים. במחוז נערכו מבעוד מועד לקראת הביקור במבצע רחב היקף העונה לשם 'גלימה לבנה 2', הבוקר נפתח המבצע עם אלפי שוטרים שפרוסים ברחבי העיר ובנוקדות בו האפיפיור עתיד לבקר. 

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו ציין "המבצע הוא מבצע מורכב. הוא מבצע שכולל הרבה מאוד מאמצים של גופים רבים, ואנחנו הגענו לשיא עבודת המטה בתחילת המבצע שהתחיל בשעות האחרונה. הגדרנו אותו כמבצע לאומי ולא ניתן להפריז בחשיבותו של הביקור הזה. חשוב מאוד שמטרות הביקור יושגו בצורה טובה והוא יביא כבוד לעם ישראל ומדינת ישראל". 

לגביי פעילי הימין שהודיעו כי הם מוחים על ביקור האפיפיור ושמו להם למטרה לפגוע בביקור הגיב מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו "אנחנו פשוט לא ניתן לזה יחד, מחוז ירושלים לקח את זה בחשבון אנחנו צפינו שיהיו גורמים שירצו לפגוע בביקור הזה. אתמול כמו שראיתם בקבר דוד זה היה האקט הראשון והוא לא הפתיע אותנו. אנחנו ביצענו שם מעצרים, נעצרו 26 מפירי סדר. אנחנו מגיעים איתם לבתי המשפט ממש בשעות אלה ומבחינתנו אין לנו שום כוונה לתת לשום גורם לפגוע בביקור הזה והביקור הזה יעבור בהצלחה".

 ניצב יוסי פריינטי, מפקד מחוז ירושלים, ההתייחס גם הוא לכוונת פעילי הימין לפגוע בביקור "מבחינת מחוז ירושלים נערכנו לכל התרחישים, אנחננו נערכים לגביי ההמשך. אנחנו נמצאים עם היד על הדופק וניתן מענה בשטח". 

 
לבסוף הוסיף יוחנן דנינו "סך הכל מדובר במבצע של למעלה מעשרת אלפים שוטרים שיקחו בו חלק, והמבצע הזה בא אחרי מאמצים גדולים מאוד, בהן הצוותים עבדו מאוד קשה בימי הזיכרון והעצמאות, יש לציין שהם עושים עבודת קודש וזה המקום להודות להם כי הם עובדים קשה מאוד". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה